De laatste loodjes
Bedankt jongens.
Ik heb vandaag zeer goed kunnen verder werken aan dit model met als resultaat dat het model bijna volledig klaar is.
Ik zeg wel 'bijna' dus volgen hier nog wat foto's van de gedane werkzaamheden:
Hier ben ik nog bezig aan de sludge. De linker vleugel is volledig afgewerkt. Op de rechtse is de sludge nog overvloedig aanwezig. Helaas gaat er veel van het effekt verloren door de foto.
Hier heb ik me een beetje zitten amuseren met het karretje waar de Rufe komt op te staan.
Gelukkig ben ik een meester in de Japanse taal en weet ik wat er op het karretje geschreven staat:
Op de linker stut staat: 'voorkant' en op de rechter staat 'achterkant' geschreven.
De canopy is hier van de masking tape ontdaan. Gelukkig had ik die delen in een Sols Plus badje gestoken want er was op één plaats een klein beetje verf onder de tape gekropen.
De verf bleef dus op de S+ hangen en niet op het plastic zelf. Dit kon ik dus met een houten tandenstokertje zeer gemakkelijk verwijderen en het beste is nu dat je er niets meer van terug ziet.
De masking tape was er nu eens geen van Tamiya maar van Testors. Mijn ervaring: geef mij maar Tamiya!
Jullie vragen zich waarschijnlijk af waarom ik de prop en spinner niet heb verweerd?
Wel, bij het echte toestel waren die items van zuivere, ongeverfde aluminium (met uitzondering van de achterkant van de proppellerbladen). Dus daar hoefde ik geen afgebladderde verf op aan te brengen.
Zomaar een leuk foto'tje van de Rufe.
Birds' eye view van de Nakajima.
Ik ga nu de komende dagen nog de navigatieverlichting, de radioantenne en bommen aanbrengen.
Tzudzuku
Droop