Hoofdsponsor

1/35 Napoleonic cafe 1/35. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,
Hier zijn we nog eens...ik ging gisteren bij Scotty gaan en vandaag naar Genk maar zit terug met de griep in bed.:@:@
De tweede keer al op enkele weken tijd.Ik ben er nog maar twee weken van af na een antibiotica kuur en het is weer al van dat...leuk hoor al dat hoesten.:wacko:
Ik heb deze week op het gemak wel verder kunnen doen aan mijn cafe en er is weer een figuur zo goed als afgewerkt.
Nog wat modder op de laarzen en wat washes aanbrengen en deze French chasseur is klaar om een leuk liedje te spelen op zijn viool voor de andere strijdmakkers om even te ontspannen met de deerne...:P

Hier zijn enkele foto's.

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

Tot de volgende...;)

Hoy marnic ,fijne figuurtjes en leuk dat het allemaal match he,ik blijf het fijn vinden om steeds weer eens iets te bekijken van je,
zelf ben ik al aan het oefenen op figuurtjes,onlangs via een oogarts mijn hobby brilletje aangemeten,nu zie ik te minsten de kleine details
nu nog een vaste hand .... u systeem met wijnkurkstoppen lukt goed .
wegens het plaatsgebrek kan ik momenteel de Waterloo troepen niet verven,maar er zijn al veel sopjes gemaakt en ze zijn klaar om te verven.
en heb een raming gemaakt dat ik ongeveer een 600 stuks zonder paarden in de oorlog zal gooien,dus tijdens de wintermaanden
zal het er om spannen.
hopelijk kan je snel genezen want griep is erg ongemakkelijk.
verder nog succes he,

Bedankt cargomaster voor de positieve commentaar;),ja een goed zicht en een vaste hand zijn wel erg belangrijk hé voor de modelbouwer...
600 stuks is niet weinig hoor....je zal veel werk hebben daarmee en hopelijk is de winter niet te kort.:unsure:
Op mijn Waterloo dio staan momenteel ongeveer 750 figuren(infanterie,cavalerie en artilerie) en dit is een hoop werk geweest hoor,maar er moeten er nog veel bij komen voor het dio klaar is.Ik doe alles kalm aan hoor (tempo nmbs):P:Pwant ik vind haastig werken niet leuk en achteraf blijkt dan ook dat het niet goed is gedaan.
Nog veel suc6 met het verven en als je er aan begint plaats op tijd enkele foto's hé zodat we kunnen meegenieten van je werk.;)
De griep krijgen we ook wel weer klein en dan vliegen we er weer in.:D

Hallo iedereen,
De laatste weken wat met de griep gezeten :@ maar deze veldslag hebben we ook weeral gewonnen en ik ben volop begonnen aan een zestal figuren voor mijn cafe.
De op e-Bay aangekochte figuren zagen er zo uit in het begin.:wub:
attachment.jpg

Niet veel zaaks op gebied van verfkunst van de vorige eigenaar van deze figuren en dus de figuren in een zak gestoken en met ovenreiniger bespoten,een nachtje laten weken en dan goed drooggekuist.

Dit was het resultaat...:ohmy: alles was uit elkaar gevallen en het was puzzelen om alles weer op de juiste manier bij elkaar te krijgen...maar het lukte :dry:
attachment.jpg

Vorige week alles in elkaar gelijmd en de naden met green stuff toegewerkt en afgeschuurd.^^
Alles in de (blauwe)grondverf gespoten en nu de eerst penseelstreken voor de handen plus aangezicht begonnen.
Ook al een eerste laag met wit aangebracht voor de uniformen en broeken.
En tot hier zijn we dan momenteel met verven.:dry:

attachment.jpg

Deze week nog wat verder werken en dan volgen er meer foto's...;)

Hallo iedereen,

Deze week nog wat verder gedaan en er kan al bier geschonken worden vanaf nu in het cafe. :D
Nog een figuur die klaar is sinds vandaag.
Hier volgen enkele foto's...

attachment.jpg
attachment.jpg

attachment.jpg

Ziezo,nog een fijne zondag en tot de volgende.;)

Zeer goeie basis Marnic ;)
Het is een groot verschil ,nu al......dan dat de figuren bij jou toekwamen!
Reuze benieuwd naar meer vriend!

Bedankt Filip...ik moet wel nog corrigeren op de rechter arm en de gietnaad nog wegwerken zie ik. :@
Ik was dit vergeten te doen in het begin :wacko:en vandaag gezien dat deze nog niet is weggewerkt,zal voor morgen zijn dus...:wub:

dat begint er al op te trekken.
de kleuren zijn hun weg al aan het zoeken !
goed bezig kerel , doe zo voort.

grt Nicolas

Bedankt mannen...ik begin het beter onder de knie te hebben om figuren te schilderen en we blijven oefenen hé.
Met de tips en advies van de kenners hier op het forum en veel oefening begin ik meer voeling te krijgen om de kleuren wat te laten samenvloeien.
We doen ons best en verven verder.

Hallo iedereen,

Na lange tijd nog wat kunnen verder doen aan mijn cafe.^^
Hier enkele foto's van twee afgewerkte figuren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dit zijn de figuren tot nu toe voor mijn cafe...^^nog drie te gaan.

attachment.jpg

Tot de volgende...;):D

Amai Marnic echt geweldig man...! Succes met de verderzetting..blijf dit volgen!!

Grtz yves,

@verbeek - het zijn goede zielen die terugkeren zeggen ze toch hé.:D

@yves - bedankt hoor...ik doe mijn best om te proberen er iets mooi van te maken.:wub:

Als de meubels klaar zijn en alles op zijn plaats staat en afgewerkt is zal het best een gezellig cafe zijn ....denk ik toch??:$:wub:
We doen uiteraard ons best hoor Danny :D

Dag Marnic,

Dit toont veel potentieel!
Als ik 1 ding zou durven voorstellen, dan is het om die muren een houten lambrizering te geven; m.i. vraagt de scene erom!

Een houten lambrizering, dat is wat ik al de hele tijd aan die muren miszag, ik miste iets maar wist niet precies wat! :O
Goed idee en het is er nog niet te laat voor, alléé, volgens mij toch niet. :huh:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan