Hoofdsponsor

1/35 Napoleonic cafe 1/35. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,
Even een vraagje....het raam boven de deur vindt ik zelf goed meegevallen,maar bij het raam heb ik toch grote twijfels.:worried:
Iemand een idee of voorstel....om het raam te verbeteren.
Het is niet naar mijn zin zoals het nu is.:unsure:

mooie kariathieden!
torhouts?

grt nicolas
Bedankt Dirk,ik ga zeker mijn best doen om het mooi te maken.;)

Walter,van de muren ga ik nu zeker afblijven hoor want zoals je zegt,het mag niet te veel zijn en volgens mij is het al meer dan genoeg zelfs(misschien al te veel)?:unsure:
Wat de ramen betreft komt wel in orde hoor,ik ben er nog mee bezig.:dry:
Ik heb hier nl. een goed voorbeeld van glasramen in mijn living staan.
http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=33488

Ik zou ook nog graag wat willen zeggen hoor.
Maar ik heb zo'n schop onder mijn billekes gehad (wel verdiend hoor, ik een een ander niet bij naam genoemd persoon, Walesha weet wie ik bedoel ..... :- ) weken iets van het onderwerp af, niet veel hoor, maar toch.
Dus ik sla even over .......... maar het zie er prachtig uit Marnic.

Laatst bewerkt door een moderator:
mooie kariathieden!
torhouts?

grt nicolas

Geen idee nicolas,de kast is een erfstuk van mijn vaders kant(de rest van de eetplaats is in de brand gebleven tijdens de oorlog) en ze hebben mij wijsgemaakt dat het Mechels was,maar ik weet het niet.Ik heb er geen verstand van.

Hallo iedereen,
Eindelijk nog wat tijd gehad om verder te doen...,ben namelijk terug aan het werk en dus minder tijd voor modelbouw.:(
Ik heb de knoop voor mijn raam doorgehakt en er dit van gemaakt(na enkele babbels op de ledendag).
attachment.jpg

Voorlopig ziet het er zo uit in het geheel...:)
attachment.jpg

Ik ben nu bezig met een geraamte te maken in hout voor de balken voor mijn plafond.
Ik ga niet alles toe doen,maar enkel het balkengedeelte waar het plafond zogezegd moet tegen komen.

Tot de volgende...;)

Even ter aanvulling.
Het is in ieder geval een Mechelse kast.
Bestond vroeger uit een 2 kasten een eettafel met 4, 6 of 8 stoelen en een spiegel.

Marnic, dat nieuwe raam ziet er geweldig uit, niet te simpel maar ook niet te luxueus... mooi gemaakt!
In het geheel kan ik me ook best vinden... ik wacht met enig ongeduld op het eindplaatje!:P

Marnic,die ramen die je onder handen nam ,zijn bij deze geslaagd met glans!
Een mooie meerwaarde hoor.Het brandglas is prachtig!

[Off-topic] Precies Verbeek,is een Mechelse kast,de Mechelse stijl kun je zodanig herkennen aan de leeuwe-kopjes met messing ring,heb er ook enkele in m'n bezit,vandaar de intresse en kennis.[Off-topic]

Bedankt mannen voor de positive commentaar.:wub:
Zodra het balkenwerk voor het plafond klaar is volgen de foto's.
Daarna begin ik verder te doen aan de figuren, met als eerste de "deerne".:)

Even ter aanvulling.
Het is in ieder geval een Mechelse kast.
Bestond vroeger uit een 2 kasten een eettafel met 4, 6 of 8 stoelen en een spiegel.

Zoals ik eerder schreef in #107 is de tweede kast en tafel met stoelen in de brand gebleven tijdens de oorlog.
Is dus juist wat je zegt.;)

ik mis nog wel een klein vensterbankje bij de raam. mischien iets in plasticcart maken of 1 mm fineer .
het moet natuurlijk niet maar denk dat het dan wel natuurlijker over komt ;)

ik mis nog wel een klein vensterbankje bij de raam. mischien iets in plasticcart maken of 1 mm fineer .
het moet natuurlijk niet maar denk dat het dan wel natuurlijker over komt ;)
In die tijd was er niet altijd een vensterbank aan de binnenkant hoor, meestal een smal richeltje.

Hallo iedereen,
Zoals beloofd zijn hier de foto's van mijn balken constructie van mijn plafond.:dry:
Tegen de muur achteraan heb ik enkele planken gelegd,maar niet te veel om het zicht op het cafe niet te veel te ontnemen,
we moeten de deerne toch nog kunnen zien hé...:laugh:
attachment.jpg

attachment.jpg

En zoals jullie kunnen zien heb ik ook aan het raam een klein plankje bevestigd als "vensterbank" of "richeltje".:wink1:
Ik kon mij er wel in vinden en vond het dan ook wel een goed idee van jullie @amazone en @Walesha.^^
attachment.jpg

Tot de volgende....;)

Kleine opmerking... ik zie een paar planken tegen het plafond... dat is niet juist bij dit soort gebouw, bovenop lag een plankenvloer, het plafond werd niet bekleed.

Enkel in herenhuizen kon je afgewerkte plafonds zien, maar dat was eer uitzondering dan regel.

De verlichting, lusters met meestal kaarsen, uitzonderlijk met petroleumlampen werden dan ook aan een balk opgehangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan