Pijn.....pijn.....wat een gevoel!. Ik zie nauwelijks iets om mij heen. Alleen maar een troebel beeld langzaam probeer ik mijn hoofd overeind te bewegen. Dit wordt ongenadig afgestraft door een enorme pijn in mijn nek en mijn bonkend hoofd. Ik heb het gevoel alsof mijn hoofd onder het bloed zit maar de pijn is erg zo erg dat ik niets kan zien daardoor...of toch wel....langzaam merk ik dat mijn ogen beginnen te werken. Ik zie fel licht voor en boven mij. Warmte strijkt over mijn gezicht alsof een hete luchtstroom langzaam beweegt van boven naar onder over mijn gezicht heen.
" Er ist wach " klinkt het. " Wie geht es dir ? " vragen allemaal vragen aan mij gericht. Alsof ik nu in staat ben om antwoord daarop te geven. Pijn....dat is wat ik voel....Ik hoor dat er flink wordt gelachen en ook verneem ik dat er naderende voetstappen aankomen. Steeds harder richting mij..Opeens een ijskoude douche water over mij heen. oohhh verschrikkelijk door deze koude bonkt mijn hoofd opeens nog veel meer. " bitte nicht mehr ! " Roep ik uit. Ik zie dat er opeens twee mannen met witte jassen of schorten aan naar mij lopen en een ervan grijpt mijn rechterarm vast. De andere steekt een naald in mijn rechterbovenarm en terwijl dit gebeurt voel ik opeens dat de pijn in mijn nek zachter begint te worden. Het gebonk in mijn hoofd klaart op en ik kan goed om mij heen kijken zonder dat er sterretjes verschijnen...." Wir haben gute Sachen " roept een van de aanwezige mensen luidkeels uit en iedereen om mij heen begint te weer te lachten. het lijkt wel alsof ik zweef zo voel ik mij. De pijn is volledig verdwenen en ik kan nu goed zien dat er vier mensen in zwarte strakke uniformen om mij heen staan. Dit zijn waarschijnlijk SS` ers. Ook zie ik dat de twee mannen in het wit weglopen naar een onverlichte ruimte. Opeens knielt een van de aanwezige mannen in het zwart naar mij toe en fluisters zacht:" Du bist unser besten Mann ". Ik frons mijn wenkbrauwen en trek mijn gezicht plat alsof het begint te sneeuwen hierbinnen. " Wir treten in einen neuen test " klinkt het..." Und du bist unsere neue Reisender ". Ik begrijp niet wat ze ermee bedoelen maar deze man staat op en al lachend lopen alle aanwezige mensen weg en verdwijnen ook in de donkere ruimte. Achter mij hoor ik een deur openen en hoor voetstappen richting mij komen. Er wordt een doek over mijn ogen gespannen en mijn armen worden losgemaakt van de stoel leuningen. Twee mannen nemen mij onder mijn oksels en trekken mij op. Hoewel ik het probeer kon ik niet op mijn benen staan alsof ik er geen had. Ze slepen mij mee met mijn voeten slap en bungelend over de vloer richting de openstaande deur achter mij. Terwijl ik toch een doek over mijn ogen had gespannen kon ik zien dat er achter die deur een fel verlichte ruimte bevond. Ze trokken mij verder alsof ik een pop was en ik merkte dat ze mij op een wagentje lieten gaan zitten en ze bonden mij weer vast aan de leuningen ervan. Terwijl ik voetstappen hoorde merkte ik ook dat er iemand achter mij het wagentje voorruit duwde. Knarsend en piepend ging het zo voort door een lange gang. Ik hoorde rare geluiden alsof er werd gezaagd in metaal en ook hoorde ik weer dat verschrikkelijke geluid van zoemende horden bijen....wat kon ik nu gaan verwachten?...
uit; " Neuschwabenland; die Erzählung "
Het voorgaande verhaal laat ons in de grimmige sfeer blijven. Soldaat Heinz Lunner zit tot nu toe in een zeer penibele situatie en zit in levensgevaar. Hoe heeft hij dit allemaal kunnen overleven en hoe is hij kunnen vluchten?. Allemaal vragen die ons vasthouden. Laten we hopen dat hij helder blijft onder deze omstandigheden want dat is wat hij nodig heeft om hier levend uit te kunnen komen. Later in het verhaal zal.......blijf het dus volgen want het is allemaal spannend en brengt vele op zich los staande avonturen met zich mee.
Ook is inmiddels wederom een stuk van de opbouw in het voordek bijna gereed gekomen. Als eerste een aanpassing in het anker. Ik heb de afmeting hiervan onderschat. In een forum ben ik hierop op mijn vingers getikt geworden door " Boris279 ". Hij had volkomen gelijk.
Dus eerst de update van het anker dan. We zien het nieuwe ontwerp en in een groter formaat.
In onderstaande foto zien we dat de weathering van start is gegaan. Ik doe dit altijd in fases zodat het niet teveel ineens wordt. Teveel is nooit goed met weatheren. Beter kleine stappen hierin als een keer teveel. De romp buitenwand is hier nog niet gedaan. Dit doe ik als laatste in dit project. Let dus op het voordek en de lieren bijvoorbeeld. Deze zijn hun eerste stap in de weathering al ingelopen. Het gespannen touwtje van de rol naar de reling bij het ankerkluis is alleen maar zo gezet om te drogen. Wordt later verwijderd.
We zien de wand met de trafo`s en de toegangsluiken en een schakelkast in de primer. Evenals drie alarm lichten en een hoogspanningstrafo .
In bovenstaande foto zien we hoe het uiteindelijk moet gaan komen. Eerst nu maar eens gaan airbrushen en weatheren met inkleuren.