Hey,
We zijn terug met een nieuw modelletje die we gaan maken. Ik vond onzen Erwin zijn project "France '40" mij wel aanspreken vandaar dat ik mij geëngageerd heb om mee te doen. Wat kunnen we bouwen, was het gedacht, dat typisch Frans was. Even gesnuisterd in de stock en tot de conclusie gekomen dat een Dewoitine D 520 een ideaal toestel was om dat project mee te vullen. Het zat ver weg onderaan de stock maar dan toch eventjes opgevist. Het is dan ook het enige Frans model dat ik hier in stock heb, en wegens de gedachte we gaan de stock opkuisen, is dit vlug geklonken.
De kit is van NOVO, ik vermoed dat dit ergens in de jaren 60 van vorige eeuw moet gefabriceerd zijn want goed passen zit er niet bij en het is met opliggende details en paneellijnen. Veel detail zit er niet aan of in vandaar dat we natuurlijk op een of andere beurs wel eens een PE setje hebben aangetroffen voor een Dewoitine 520. Het is wel niet voor de kit van NOVO, maar ik vind dat een goeie modelbouwer daar zijn plan wel moet mee trekken. We gaan dus ons best doen om er wel iets van te maken. Ik heb zelfs een after market instrumentenpaneel gevonden die al in kleur staat. Het kan niet meer stuk...., voorlopig dan toch...
Wat hebben we ondertussen al gedaan na het beëindigen van onze Matchbox Pz III. Veel uiteraard. Documentatie zoeken in mijn vuile boekskes en op mijn computer. Meer of genoeg docu om verder te kunnen werken, en wat meer is, er zijn zelfs profieltekeningen waardoor de opliggende paneellijnen kunnen verwijderd worden en terug worden ingekrast.
Normaal beginnen we bij een vliegtuig met de cockpit, echter bij deze is dat geen geval. Eerst en vooral worden de paneellijnen weg geschuurd en herkrast in het plastic. Uiteraard geven de profieltekeningen ons grote hulp hierbij.
Het passen van de onderste vleugels met het middenstuk was ook al geen goed geval waardoor we met een stuk plasticcard een extra bodem hebben moeten maken en bijschuren om te passen op de body. We hebben er maar van geprofiteerd om in een slag de wielkassen uit te werken zodat er geen inkijk was in de vleugels...., tja, zo'n model van toen is er geen zoals nu waarbij het nu een 'schake and bake' is met alle details er al op en bij... , het volledig zelf te maken of het is niets....
De radiator is al bijgewerkt en zit ingewerkt in het middenstuk onderaan.
Allez, wat foto's...
Voila se, we hebben een begin....
Ondertussen doen we wel verder zodat er mogelijk binnenkort al een update komt...
Allez, tot dan...
We zijn terug met een nieuw modelletje die we gaan maken. Ik vond onzen Erwin zijn project "France '40" mij wel aanspreken vandaar dat ik mij geëngageerd heb om mee te doen. Wat kunnen we bouwen, was het gedacht, dat typisch Frans was. Even gesnuisterd in de stock en tot de conclusie gekomen dat een Dewoitine D 520 een ideaal toestel was om dat project mee te vullen. Het zat ver weg onderaan de stock maar dan toch eventjes opgevist. Het is dan ook het enige Frans model dat ik hier in stock heb, en wegens de gedachte we gaan de stock opkuisen, is dit vlug geklonken.
De kit is van NOVO, ik vermoed dat dit ergens in de jaren 60 van vorige eeuw moet gefabriceerd zijn want goed passen zit er niet bij en het is met opliggende details en paneellijnen. Veel detail zit er niet aan of in vandaar dat we natuurlijk op een of andere beurs wel eens een PE setje hebben aangetroffen voor een Dewoitine 520. Het is wel niet voor de kit van NOVO, maar ik vind dat een goeie modelbouwer daar zijn plan wel moet mee trekken. We gaan dus ons best doen om er wel iets van te maken. Ik heb zelfs een after market instrumentenpaneel gevonden die al in kleur staat. Het kan niet meer stuk...., voorlopig dan toch...
Wat hebben we ondertussen al gedaan na het beëindigen van onze Matchbox Pz III. Veel uiteraard. Documentatie zoeken in mijn vuile boekskes en op mijn computer. Meer of genoeg docu om verder te kunnen werken, en wat meer is, er zijn zelfs profieltekeningen waardoor de opliggende paneellijnen kunnen verwijderd worden en terug worden ingekrast.
Normaal beginnen we bij een vliegtuig met de cockpit, echter bij deze is dat geen geval. Eerst en vooral worden de paneellijnen weg geschuurd en herkrast in het plastic. Uiteraard geven de profieltekeningen ons grote hulp hierbij.
Het passen van de onderste vleugels met het middenstuk was ook al geen goed geval waardoor we met een stuk plasticcard een extra bodem hebben moeten maken en bijschuren om te passen op de body. We hebben er maar van geprofiteerd om in een slag de wielkassen uit te werken zodat er geen inkijk was in de vleugels...., tja, zo'n model van toen is er geen zoals nu waarbij het nu een 'schake and bake' is met alle details er al op en bij... , het volledig zelf te maken of het is niets....
De radiator is al bijgewerkt en zit ingewerkt in het middenstuk onderaan.
Allez, wat foto's...
Voila se, we hebben een begin....
Ondertussen doen we wel verder zodat er mogelijk binnenkort al een update komt...
Allez, tot dan...