Hey,
...en voila se, afgewerkt zou ik zo zeggen.
Wegens omstandigheden zitten we thuis en kunnen we eindelijk wel wat modelbouwen, bij ieder nadeel een voordeel...
Wat is er ondertussen gebeurt, awel, de grondplaat is afgewerkt. Hiervoor hebben we een stukje MDF genomen die terug met schuine kanten van 45° werd afgezaagd. Daarop een stukje architectenkarton die we vervolgens kunnen intekenen met een zacht potlood om een stukje betonnen landingsbaan te creëren. Een hoekje wordt voorzien om enkele grassen en bloemen te 'zaaien' zodat het toch iets of wat kleurrijk wordt, ook de periode valt hierbij goed mee, mei/juni 1940, dus alles staat in bloei....
Afwerken doen we met fijne latjes balsahout en wordt een meubelkleur opgezet.
Allez, wat foto's van de grondplaat.....
Uiteraard is het mijn handelsmerk om enkele figuren te voorzien op een diorama/vignette zodat de verhoudingen tussen mens en machine duidelijk naar voor komt. Eveneens brengt een figuur meer leven in je werkstukje.
Figuren komen van CMK, en uiteraard met grote dank aan Erik, die daar voor gezorgd heeft...., het betreft een pilootfiguur en een mecanicien die rust op een houten kist.
Allez, enkele foto's van de figuren....
En uiteraard, als de figuren af geraakt zijn is bij mij het werkstuk ook ten einde gekomen.
Alles in een mooie schuine positie gezet zoals het hoort... en ik hoop dat het jullie gaat bevallen...
Het kaderde in het project dat Erwin hier op het forum heeft gestart, namelijk zijn France 40 project waarbij we ingesprongen zijn omdat ik daar in de stock toch wel een Dewoitine had liggen, de enige Franse, en zo konden we deze ook wegwerken uit de stach....
Allez, de eindfoto's....
Voila se..., nadien ga ik nog glas gaan halen om erover te zetten en dan is hij volledig klaar.
Tot de volgende.....