Mannekes ik bedoel vrienden en mijn beste collega's ik denk dat ik ermee ga stoppen ....................................................Nee nee niet met modelbouw zeker niet hoor maar met mijn frituurke voor mij is het genoeg , het is te zeggen ze is af ik kan er nog veel aan toevoegen maar zoals Erwin het schreef " Less is More " dus heb ik er geen drukke dio van gemaakt nu hoop ik alleen dat het jullie smaakt het uitzicht want de frietjes zijn van hout gemaakt ( kleine schilfers hout ) het frietzakje is van gewoon papier gemaakt , de rest is zoals jullie van mij gewoon zijn van alles wat men zoal in en rond het huis vind en wederom heb ik mijne beste vriend zijn roerstokjes gebruikt .Het frituur is gescratcht van plasticard , de gasfles heb ik gemaakt van een oude balpoint of stylo die de juist diameter had , het vuilbakje komt van het aluminium waar men de theelichtjes inzet dat is zeer dun aluminium ideaal voor zulke zaken , de kachelpijp dat zullen jullie wel raden zeker ? Niet een plooibaar drinkrietje , de man in het frituur wel die komt recht van het internet . De twee mannekes zijn in feite Duitse Tankbemanningsleden die ik hun tenuetjes ( kledij heb veranderd , de rosse die had een echte kepie op die moest eraf maar nu had die gast een raar kopje dus heb ik van een dampkap filter zo een stukje genomen dat uiteen getrokken en op zijn bol gekleefd na het drogen even langs kapper Marc gepasseerd en hem een verward coupke gegeven en een kleurshampoo op gezet
De zitbank en verlichting is ook weer zelf gemaakt de bank weer van die bewuste latjes de verlichting komt dan weer van een plastieken punaise ( duimspijker ) daar heb ik het kleinste stukje afgezaagd gaatje ingemaakt en een koperdraad in gekleefd het glaasje zelf komt van een stukje doorschijnend sprue in de boormachine gespannen en rond gestuurd op maat gemaakt en er onderaan gekleefd
De TL lamp is ook op die manier gemaakt een overschotje profieltwee stukjes plasticard en een stukje sprue
De rest hebben jullie voordien kunnen volgen
Nu rest alleen het verdict wees niet te streng want dit is wel een beetje buiten mijn comfort zone gedaan maar heb er wel plezier aan beleeft enhet kan zijn dat er nog een paar volgen om de eentonigheid te breken
Hier de beelekes ( foto's )
En wat is het verdict ?????