Het mooie van jouw werk is dat je een bijzonder talent hebt om iets overtuigend neer te zetten binnen beperkte tijd. In een paar weken tover je zoiets uit de hoed, waar anderen maanden voor nodig hebben. Daarvoor zijn complimenten op hun plaats. Anderzijds mis ik de finesses in de afwerking, niet alleen bij dit diorama maar ook bij de 2CV waarbij sommige zaken op mij als haastig gedaan overkomen. Dat kan ook niet anders, gelet op de bestede tijd, tenzij je fulltime aan de modellen bezig bent. Ik heb eigenlijk ook geen tip om het anders te doen, want dit is kennelijk het bouwtempo en -resultaat waar jij je fijn bij voelt en ik kan me dat alleszins voorstellen. Zelf bouw ik oneindig veel langzamer en ik zou vaak willen dat er wat meer uit mijn handen kwam. Daarover heb jij niets te klagen en de voorstellingen zijn ook nog eens attractief en goed doordacht. Om terug te komen op waar ik begon... ik heb werkelijk geen idee hoe je zo veel werk zo snel voor elkaar krijgt. Idem wat je vorige diorama, met de andere kever, betreft. Ik geef je dus, samengevat, complimenten maar dan wel met de genoemde aantekening dat de verkregen kwaliteit -vanzelfsprekend- niet optimaal is. Daar gaat het ook niet altijd om, jij hebt nu bijvoorbeeld 80% kwaliteit in 100 uur waar een ander tot 95% kwaliteit in 300 uur komt. Met die rekensom, is het een kwestie van afweging wat je wilt in de modelbouw. Ik vind dat jij, voor jou, de juiste keuze hebt gemaakt en het is aan alles te merken dat je plezier hebt in wat je doet. Dat is het belangrijkste van alles.
Ik ben het overigens met Erwin eens (en je beaamt het zelf ook al wel) dat de roest iets minder zwaar had gemogen.
Ten slotte een opmerking over de niet-schuine plaatsing van het onderwerp op het diorama. Een van de meest gewaardeerde dioramabouwers van dit forum had daar een opmerking over, die ried aan om het diorama op de geijkte wijze vorm te geven. Ik schat in dat Swa verrast zal zijn door dit resultaat. Het onderwerp zoals je dat hebt vormgegeven, de frietkraam liggend aan de weg, een auto die vanaf die weg parkeert bij die frietkraam, leent zich meer dan uitstekend voor dergelijke vierkante plaatsing. Het iets schuin geplaatste reclamebordje verstoort die roostervorm in positieve zin. Dit diorama is een mooi voorbeeld van een geslaagde rechte opstelling, iets wat naar mijn idee meer aandacht zou mogen krijgen.