Hoofdsponsor

1/35 Panzer III Ausf N [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oei! Dat is geen goed nieuws, maar die nieuwe kit zal wel super worden en nu zal je zeker die fouten niet op nieuw maken, het blijft wel jammer maar toch veel geluk! :-)
GRTZ
Koen

Laatst bewerkt:
Oesje Rik. Dat is geen goed nieuws.
Wel goed is dan weer dat je er een positieve kijk op houdt.
Op die nieuwe kit zal je die fouten zeker niet meer maken.
Succes met de "herkansing", maar dat zal zeker wel loslopen...

Mark

Dat is dikke mik !! Kan je het model niet even afwassen met een bakje Laquer thinner van Tamiya ? Zo clean ik mijn modellen ook indien nodig, het gaat vanzelf.

Maar het blijft spijtig. Hopelijk begin je snel opnieuw met dit project, ik zou zeggen, hang in. Nu heb je nog voeling met het model, binnenkort moet je die voeling opnieuw opbouwen.

Hallo Rik, geen garantie maar probeer de truk met de bakovenspray in een plastieke zak eens.

Als de lijm lost is het niet erg denk ik, als je alle delen zuiver krijgt.

Grtx Jan

Dit is heel jammer Rik.
Komt dit door dat je verf op je vernis hebt gespoten?
Ik geef namelijk ook een vernis laag alvorens te gaan verweren met veschillende types van verven. En tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad, niet met olieverven noch met verven op waterbasis. Hopelijk kan je hem nog redden.

Grtz Bart.

Bedankt voor jullie steun.

@Guy, ik heb al de ganse namiddag geschrobd met WS, ik denk niet dat ik beter resultaat behaal met de Lacquer thinner. Op de PE kwam de lak er relatief gemakkelijk af, terwijl op het plastiek de hechting stukken beter was. Uiteindelijk loste het toch, na lang wrijven.

@Grijze Wolf : die truuk heb ik al overwogen. Als ik de PE los krijg kan ik hem als nog in de ovenspray reinigen.

We zien wel, tijd brengt raad.

Alles eerst wat laten rusten.

Groeten Rik

Hallo Rik,

Om verf of verfresten bij oude en mislukte modellen te verwijderen gebruikt ik soms oude remolie.
Bij mijn laatste restoratieproject heeft het er 4 - dagen in liggen weken om daarna afgespoeld te worden
onder een kraan met lauw water (kleine straal).
De PE - delen die losgekomen waren heb ik nadien met een glasvezelpen opgekuist en herlijmd
aan de gesoldeerde PE onderdelen was er niets.

Grtn

Dikkie dik

Met de Laquer thinner borstel ik er alles 100% mee af, de verf wordt dan zo dun als water en laat zich zo verwijderen. Naspoelen en klaar is Kees.

Dat is inderdaad spijtig :(
Hopelijk kan je één van voorgenoemde oplossingen (hoe toepasselijk :8 ) gebruiken om de verf, en daarmee je probleem, op te lossen ;)

een tegenslag is ook een slag, niet? maar wel niet prettig.
Heb je de PE kunnen redden ? hopelijk wel.
Nu als je niet tevreden bent met het opgekuiste model, doe dan je eerste gedacht. het zal je meer tevredenheid geven vind ik persoonlijk. Tis misschien de korte pijn maar misschien de meest bevredigende.
Als ik dat tegenkom is de fun er af en heb ik serieus moeite om te herbeginnen. ttz als het maar onderdelen zijn valt het wel nog een beetje mee maar een gans model ? ik begin dan al eens te kijken als er nog een plaatsje vrij is onderin de kast.....

Bedankt voor de steun, gasten !

Maar ik ben niet zo'n opgever. Na het geheel een nachtje te laten rusten, heb ik maandagavond de toren opnieuw ontvet.

Raar genoeg is de primer en de Humbrol basiskleur niet gelost. Enkel de decals en de highlight (die boven de vernis lag) heb ik kunnen verwijderen op de toren.
Daar de decals er af zijn zal de vernis waarschijnlijk ook weg zijn.

Inmiddels heb ik de toren al opnieuw in een kleur gezet.

Maar nu ben ik overgeschakeld op Tamiya. Omdat het de eerste keer is dat ik een model met Tamiya spuit, heb ik het 'recept' van Kristof Pullinkcx gebruikt dat verschenen is in AOM. Eerst een base coat met XF63, hierover een mengsel van XF18, XF50 en XF 77 met een paar drupjes vernis X22.
Dit mengsel is opgelicht met wat flesh XF15 dat als highlight is toegediend.

Het chassis laat ik voorlopig voor wat het is.

Eerst wil ik de toren volledig afwerken, als deze test slaagt kan ik het chassis onder handen nemen.

Binnenkort zal ik wat foto's posten.

Groeten Rik

Rik, tamiya is zeker geen slechte keuze! Ik spuit ook enkel maar met deze verfjes en ik moet zeggen dat ik nog altijd geen ander wil! Alhoewel ik laatst met de Lifecolor-verfjes geëxperimenteerd heb en deze ook wel best ok zijn.

Hey

Rik, met uw skills gaat dat zekers lukken, neem je tijd, al gaande weg zie je het terug op leven ;)

Gelukkig, ben blij dat je hem nog hebt kunnen redden. Tamiya gebruik ik ook om te spuiten, en eigenlijk nog geen problemen mee gehad.

gzrt Bart.

Goedenavond Beste Kijkers !

Let's give it another try !

attachment.jpg

Na het gepruts van een week geleden zag het chassis er zo uit. Meer lak kreeg ik er niet af, ik heb wel geen behandeling gegeven met ovenreiniger, enkel een goede beurt met White Spirit. Enkele onderdelen zijn zelfs losgekomen.

Intussen zijn alle onderdelen terug op hun plaats gelijmd. De tank kreeg een grondlaag en een basiskleur XF 63.

attachment.jpg

De toren was er minder erg aan toe, of moet ik zeggen : ik kreeg er de verf minder af ?

Zoals eerder reeds uitgelegd, kreeg de toren reeds verschillende laagjes Tamiya verf, verzekerd met Tamiya Clear X22.
Hierop de dry decals en een rijkelijke laag Tamiya XF86, matte vernis.

Dit laat ik nu goed uitdrogen vooraleer ik nog eens probeer om te verweren.

attachment.jpg

attachment.jpg

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan