Hoofdsponsor

1/35 Panzerkampfwagen V ,,Panther" Ausf.D [!]

Bedankt Danny en Beyond.

@Beyond wat wil je juist bedoelen ben niet mee?? Bedoel je de dikke rand van hét smelten ?

Hij staat zo goed als inéén en staat te wachten op de primer
de loop en het schild staat er nog los op om apart te spuiten
zoals Famo voorstelde "alle stukken die de bemanning kan afnemen, neem ik ook af om te verven" ga ik dus doen
en met de tip van jeanke ivm de tracks komt het ook inorde heb al eens een test stukje gemaakt en komt slim

attachment.jpg

attachment.jpg

Weet niet welke kleur ik zou nemen voor de hoofdcamokleur ik denk de eerste?

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zou opteren voor de derde variant voor het panzergeel, de andere twee lijken me iets te oranje.

Voor je tracks start je best met een donkere laag, zwart gevolgd door een donkerbruin, (of donkerbruin alleen), als roestige onderlaag. Hierover volgen dan aardekleuren, naar keuze om af te werken met pigment poeders.

Succes, Rik

Frank, dit is een copie van mijn beschrijving voor het afwerken van de tracks, dit is wel voor witmetalen exemplaren. Rik stuurt je aardig de goede richting uit !

Laatst bewerkt:
Gisteren de eerste track in mekaar gezet en een nachtje laten drogen en dit is het resultaat
attachment.jpg

en nu wachten tot morgen op de beurs om alle spullen aan te kopen die ik nog nodig heb voor dit en de volgende projecten
moesten jullie nog iets zien missen laat maar horen
http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=9376&p=200079#post200079

Vraagje hoeveel kan je ongeveer spuiten met een flesje van 17ml van model air???

Hou er wel rekening mee met de kleur van je primer. Zet je een zwarte zal je camokleur anders uitkomen dan dat je een bleke zet. Geel is een kleur dat moeilijk dekt en dan zou het wel eens kunnen gebeuren dat je een aantal lagen moet leggen eer je het gewenste kleur verkrijgt.
Nu, als je de verf dik genoeg legt zal de kleur van je primer uiteindelijk geen rol meer spelen. Persoonlijk heb ik een beetje schrik van dikke lagen verf want dat doet de vorm van de details vervagen.
Door eerst een bleke primer te zetten en daarop dan de randen en andere verhoogjes met zwart te bespuiten krijg je zo ook al een kleurschakering in je camo geel. dat heet dan preshading

Bedankt Famo
zal het eens proberen dat preshadingen
daarom ga ik ook wtte primer nemen om hem iets lichter te maken.

Ziet er al een goede bouw uit Frank ! Viel het gladzetten van de loop een beetje mee mbt. de naden ?

Bedankt Guy, ik vond van wel maar zal het pas goed zien als de grondlaag erop staat

Had deze verf gekocht voor de tank maar is een tegenvaller is khaki groen ipv bruin:angry:

attachment.jpg

Heb de handgeschilderde kleurenkaart van modelair maar besteld om beter te kunnen kiezen
want als je op 3 verschillende site's gaat zie je 3 verschillende kleuren bijna op de eerste link is de echte kleur in het flesje

http://www.barna-art.com/Vallejo-Acrilico-Model-Air-17ml/Vallejo-acrilico-Model-Air-17ml-Panzer-ocre

http://www.carminahobbys.com/panzer-ocre-p-1-51-1499/

http://www.sockelshop.de/catalog/popup_add_image.php?pID=10074&products_id=10074

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad geen slechte aanschaf Frank. Deze kaart gaat een veel getrouwere weergave van de kleur zijn, i.p.v. die op een site.
De kleur zal je nog wel op een ander model kunnen gebruiken, maar het is jammer dat je nu niet verder kan.

Mark

Dat is inderdaad geen slechte aanschaf Frank. Deze kaart gaat een veel getrouwere weergave van de kleur zijn, i.p.v. die op een site.
De kleur zal je nog wel op een ander model kunnen gebruikenMark

Na wat rondzoeken heb ik ze bijna aan de helft van de prijs gevonden als bij de meeste andere site's:D

heb nog een T 34 liggen en lijkt wel goed voor dat bouwsel
attachment.jpg

Vandaag is ze int bad geweest en morgen proberen de primer te airbrushen voor de eerste keer.

Vandaag voor de eerste keer een airbrush gebruikt om de primer te zetten en is toch ff oefenen om het pistool relax vast te houden
zie hier het resultaat
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende stap zal zijn de hoofdcamokleur denk ik? of pre-shading doen of niet doen?

Zetten jullie één of twee lagen primer?

Laatst bewerkt:
Frank, voor de eerste keer ziet het er toch wel echt strak uit!! proficiat.
Je zal zien hoe meer je hem gebruikt hoe plezanter het zal worden.

Terug
Bovenaan