Newbie,ik ben inmiddels al ettelijke keren gevraagd om eventuele plannen en schetsen openbaar te maken.
Ook is mij al voorgesteld,door een andere bouwer,om daar een rc uitvoering van te maken.
Toen ik vorig jaar begon aan de VII C,ben ik benaderd geworden door(echt waar)minstens 20 mensen voor tekeningen daarvan.Wetende dat ik toen van de schotten en romp inderdaad werktekeningen had gemaakt.
Iedere aanvrager verzekerde mij,dat ze mijn naam als referentie,danwel als auteur zouden benoemen.
Ik heb toen,aan een drie tal mensen de tekeningen gestuurd,met als voorwaarde dat mijn naam als copyright eigenaar en auteur zou worden benoemd.
Welnu,ik kan je inmiddels verzekeren,dat daar absoluut niets van terecht is gekomen.Ik heb in een rc forum mijn schotten en spantenplan van de VII C(je eigen materiaal herken je altijd meteen)gezien.De poster gaf dit aan als zijn werk,en heeft van deze werken zijn eigen project gebouwd en ook weer verwijderd,na een tik opde vingers van mij via een mail.
Van de andere twee heb ik nooit meer iets vernomen.
Het zelf scratchen en construeren van zo een groot project is erg intensief en ook wel iets ingrijpends op financieel gebied,althans in verhouding dan.buitenom de vele bouw uren erin.
En bovenstaande feiten hebben mij toen zo bedroefd,dat ik besloten heb om van mijn scratchprojecten geen plannen meer te vrijwaren.
Maar inderdaad zou de Persing een geweldige rc boot kunnen zijn,zonder meer..
Maar de VII C en de Persing 72 zijn voor mij zuivere leerprojecten,voor een ander groot project.
Maar dat is nu voorlopig nog in de voorbereidingsfase,en dus niet vatbaar voor openheid
.
Bedankt voor de leuke en lovende woorden erover.Dat doet mij wel deugd.
Ron.