Hoofdsponsor

1/24 Project Samba Porsche [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik nog eens we staan weeral een stapje verder gisterenavond zo wat aan het rommelen geweest en ik kwam zeer dunne elektr.draad tegen deze heb ik dan maar gebruikt om de bougiekabels te maken , zowat op lengte geknipt , daarna een dikkere draad gezocht zwart het koper eruit gedaan en hele kleine stukjes van die isolatie gesneden dienende als bougiekoppen , voordien dat zou ik nog vergeten te melden de zes stukjes draad met een stukje papiertape omwikkeld zogezegd als stroomverdeler kap daar wat sec. lijm ingegoten
attachment.jpg
attachment.jpg
hier dan nog even een beeld van de bovenkant van de motor en met de gele kabeltjes erbij
attachment.jpg
attachment.jpg

Mooi zeg! Hoe heb je de bovenste poelie zo mooi 'tweekleurig' gekregen (zwart en rood)? Met een wash? Of heel zuiver schilderwerk? Of zijn het twee onderdelen?

Ja Roy louter een beetje toeval denk ik , ik had hem eerst goud geschilderd ( met humbrol verf ) en daarna had ik een close-up beeld en zag dat die polie door het gebruik dat goud verloor en daar bloot metaal op kwam dan heb ik met een tikkeltje zilver hier en daar wat bijgetipt . Meer heb ik niet gedaan ik moet nog wel wat retouchkes doen maar dat is voor later
Marc

Ha dat is de koelventilator voor de motor te koelen zoals bij de kever zijn dat type van motoren nog altijd luchtgrkoeld en is een soort turbine . Die heb ik eerst met een tandenstoker de binnenkanten zwart gemaakt en daarna oranje of rood ( ook weer met een tandenstoker ) geschilderd het is wel een prutswerkje Ja roy de kleuren komen niet goed over heb ik ook al gemerkt ge weet ( of niet ) in Belgie kan je geen gloeilampen meer krijgen boven de 60 watt en nu zit daar zo een stomme spaarlamp in , maar ge weet dat ik binnenkort verhuis en daar heb ik daglicht en dan ga ik boven de werkbank ook nog een dubbele t.l. lamp hangen met wit licht
Hier zie ik goed maar voor fotokes is dat minder ge krijgt een beetje kleurverschuiving
Marc

ziet er goed uit.
Had niet gezien dat je om m'n mening vroeg :wall:.
De verwering gaat je goed af, maar als ik de laatste foto's bekijk is er iets dat me zegt dat die kabels te dik zijn als ik ze vergelijk met foto's van een echte?. Je kan eens kijken in een kapot electronisch apparaat zoals een printer, daaruit kan je veel dunne kabels halen die bruikbaar zijn, ofwel ben je lui zoals ik en koop je heel wat kabels :D.
Doe zo verder en je komt er wel, die motor en aandrijving zal je nog je handen aan vol hebben maar het is iets anders dan een gewoon standaardmodel :).
mvg Bruno

ja zo ongeveer maar bij de kever word daar van boven direct de dynamo ( is nu alternator) bij aangedreven en dat was toen in die tijd een klever idee om dat riempje aan te spannen , dat polieke bestond uit twee helften en daar tussen zaten afstandsringen en door een ring weg te nemen en die dan aan de buitenkant te plaatsen werd die polie smaller dus de riem werd omhoog geduwd en spande dan meer . Daf heeft in die tijd zo de variomatic gemaakt dat waren ook twee variabele polie's die gingen verder uit elkaar naargelang de snelheid en zo bleef de motor altijd op het juiste koppel
Marc

hoi Bruno ik denk dat het een beetje een vertekend beeld is want die kabels liggen voor de motor en die gaatjes in de motor die waren zo groot daar heb ik niets aan veranderd , want de draad die ik gebruikt heb is al redelijk dun hoor . Mensen bouwers als het u interseerd in de Aldi liggen voor 2€ diamantfreesjes in totaal 20 stuks voor 2€ allerlei vormen

bruno met die draad wou ik nog zeggen die stukjes isolatie gaan juist in die gaatjes dus zal ik er niet ver naast zijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie vorderingen!
Van de week ook eens in de Aldi gaan kijken voor die freesjes. ;)

Toch moet ik het met Bruno eens zijn, het viel me ook al op; maar de dikte van de bougiekabels vind ik zelf niet storend.

Je zult erachter komen dat gaatjes die een kitfabrikant heeft voorgegoten lang niet altijd even nauwkeurig van grootte of vorm zijn.

Als een bougiekabel ongeveer 7 millimeter dik is, is die op 1/24 0,3 millimeter. Dit soort diktes vind je in bepaalde types stroomkabel, in elkaar gewikkeld. Althans, die zijn ongeveer 0,2 mm. dik en als je daar nog een laagje verf overheen airbrusht is dat wel 0,3mm. Ik schat voorzichtig in dat de kabels die je nu hebt liggen 0,5 of 0,6mm. zijn, twee maal zo dik dus. Misschien kun je de dikte opmeten.

Maar nogmaals, visueel vind ik het niet al te storend. Misschien iets voor een volgend project want ik merk dat je ambitieuzer en ambitieuzer wordt naarmate het bouwen vordert. Ik zou deze gewoon lekker laten voor wat ze zijn en dit nemen naar de volgende bouw.

vooraleer je hier begint dat ik een ****er ben die over elk foutje valt, de dikte van de kabels stoort me niet, maar is gewoon een puntje dat ik meld wat beter kan om Marc te helpen met waarop hij moet letten ;). Voor de dikte van kabels zou ik nooit vertrouwen op de fabrikant van de kit, die smijten er meestal met hun pet naartoe :(.
mvg Bruno

Ahwel Roy gij kunt goed schatten die draadjes zijn 0,6 mm ik zal zien of ik iets vind , misschien gele of oranje dan begin ik opnieuw al met al een geluk dat ze er nog niet op staan he dan is het niet zo erg kwestie van wat knippen en opnieuw beginnen daar kruipen nu geen uren in he

He Bruno ik zal nooit of nooit iemand op zoiets kwalijk nemen WAAROM we zijn er toch om te helpen om alles er beter en echter te laten uitzien ? maar er is een hemelsbreed verschil hoe de mensen het brengen opbouwende kritiek mag afbrekende kritiek laat men liever achterwege , dat kan voor sommige gevoelige mensen pijn doen en dan gaat de goesting om nog iets te bouwen snel over
Voor nu verder te gaan als jullie dat vinden ,ik zie dat soms niet , dan doen we er iets aan ok
Marc

Laatst bewerkt door een moderator:
@PP: zoals je leest, ben ik het met je eens he ;)

@Marc: dat soort diktes kun je bijvoorbeeld vinden in kabels die van een stereotoren naar luidsprekers gaan. Het enige probleem is om de krul eruit te halen maar daar zijn technieken voor. Er is ook koperdraad te koop vanaf 0,1mm. (wikkeldraad) maar ik neem aan dat je het eerst eens wilt proberen met wat je zelf in huis hebt.

ja Roy ik ben al heftig aan het zoeken heb al een kabel voor cd speler in de auto gestript allemaal 0,6 ben nog aan het verder zoeken ik vind wel iets of ik maak wel iets . Want als jullie dat zo zeiden ben ik nog eens gaan zien en ik moet jullie gelijk geven maar op dat moment ben ik zo euforisch dat ik dat niet zie ( dat is een van mijn foutjes ) daarom is zo een forum ideaal en zeker als er zulke mensen hun rug er onder zetten
Ik weet ik moet dat niet altijd herhalen maar toch doe ik het nog eens vrienden BEDANKT
Marc

ik ken het, je bent zo enthousiast dat je bepaalde details over het oog ziet :).
Mocht je een bepaalde aantal maten van kabels niet hebben/vinden, stuur ik er wel enkele op richting jou ;).
mvg Bruno

Waar je naar op zoek bent is eigenlijk zo dun dat je denkt 'is dat het nou?'

Deze heb ik zelf in m'n onderdelendoos rondslingeren:

14071388617_c94e3fcdbb_c.jpg

Het lastigste is nog het in de juiste kleur spuiten. Even schuren (!), primen en dan op kleur airbrushen.

Mannen ik heb al terug iets ineen gestoken , wat ik daar voor al uiteen heb geprutst wil je niet weten , zelfs een usb kabel nog te dik en de buiten kabel is nu bepaald niet dik he maar binnenin allemaal 0,5 , maar ik zal jullie het straks tonen en dan moet je maar zeggen wat je ervan vind en mijn stroomverdeler kap is ook beter nu . Maar eerst ga ik patatjes schillen om straks frietekes te bakken , ik zie ( of hoor ) jullie later wel
Marc

De kabeltjes in een UTP kabel zijn zeer dun. Daar kun je mss ook iets mee aanvangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan