Hoofdsponsor

1/24 Project Samba Porsche [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik nog eens , mijn vrienden collega's vonden en terecht dat de bekabeling van de bougie's toch wat TE dik was , ge weet als ge zoiets ineen flanst ziet ge direct uw fouten niet ,maar ik moet ze gelijk geven ben dan op zoek gegaan naar een dunnere maar dat vind ge niet zo gemakkelijk , uiteindelijk na lang zoeken heb ik toch gevonden wat ik wou . Bij elke gsm zit tegenwoordig zo een oorfoontje en daar zit die dunne draad in . Dus helemaal opnieuw en kijk maar
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Zo was het en zo komt het
attachment.jpg
Dit is mijn grote voorbeeld
attachment.jpg
en dan nu nog enkele vorderingen aan motor en chassis
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
De luchtinlaten heb ik ontchroomd en wou gaatjes maken in de kelken bovenaan maar ik had een beter idee weeral met die buisjes van de oorstokjes
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Maatekes ik moet nog melden dat de motor terug in de alcohol ligt ik was niet tevreden over mijn schilderskunst , 'k was was weerol te vlug geweest en nu moet details schilderen en dat gaat niet goed ,dus " opnieuw " daag
Marc
 
Die kabels zien er al heel wat beter uit :35:.
En tjah, haast en spoed is zelden goed en zeker in een hobby als modelbouw is dit zo :wub:.
Maar tof dat je het herdoet en niet van we doen lekker voort en zien wel.
mvg bruno
 
De dikte van de bougiekabels ziet er een stuk realistischer uit, in elk geval niet te dun. Probeer, voordat je de kabels positioneert, ze volledig recht te maken door bijvoorbeeld met twee tangetjes alle kronkeltjes weg te halen. Per kabeltje is dat vijf minuten werk, maar dan heb je ook wat.
 
Kan alleen maar zeggen, goed bezigg!! =D
De bus heb ik hier ook nog klaarliggen ;)
Ik volg in volle interesse verder!
 
Hoi Roy dat weet ik maar ik ga die wel met een soort kabelbinder bijeen brengen en die moeten tussen de inlaatspruitstukken doorgaan maar nu ligt de motor terug in de alcohol ik ga hem opnieuw doen ( kwestie van bezig te zijn ;) ) ik vond het schilderwerk niet zo mooi
Marc
 
Voordat je de kabels bijeenklemt, zou ik tóch even alle kabels rechtbuigen. Half uurtje werk, maar dan heb je wel een goede basis om tot verdere buigingen over te gaan. Anders ben ik bang dat het er toch iets slordig uit komt te zien. Maar vanzelfsprekend is het maar een tipje he :) Het is jouw bouw en steeds 100% aan jou wat te doen en wat te laten.
 
Zoals ik had gezegd heb ik de motor " overhauled " op nieuw (nu ) gespoten en ik vind het resultaat beter
attachment.jpg
attachment.jpg
ik heb hier en daar nog bijgewerkt maar daar heb ik geen beeld van
ik heb wel de body gedry-fit het dak al ingekort , ik begin er een beeld van te krijgen
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Ja dat zou toch wel eens kunnen gaan passen Marc en dat vind ik behoorlijk knap. Ik hoop dat de hoeveelheid plamuren beperkt blijft.

Je zei me dat ik mocht muggenziften en dat doe ik dan in de hoop dat de vliegenmepper er niet bij gehaald wordt :D Enig klein puntje aan de motor is dat het zilver op de eerste foto IETS te ver is gegaan en op de zwarte lak terecht lijkt te zijn gekomen. Misschien kan dat nog worden hersteld. Je zou kunnen proberen met een mesje een minuscuul kerfje te maken op de juiste scheidslijn tussen zwart en zilver, en dan het overtollige zilver op je allervoorzichtigst er vanaf te schrapen.

Als je geluk hebt, ben je binnen een minuut klaar en is er niks meer van te zien; als je pech hebt zul je nog wat kunnen bijtippen met zwarte verf.

Maar je weet, niets moet en alles mag.
 
Ziet er goed uit Marc.
Ga je het raampje in het dak behouden of nog dicht werken?
 
het dak bovenaan gaat dicht maar de kleine raampjes blijven het moet echt iets speciaal worden als het lukt natuurlijk
Marc
 
Hallo maten hier ben ik nog eens met wat nieuws , ik ben gisteren begonnen met het dak in te korten te kleven en schuren en plamuren attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
ook de cabine begint vorm te krijgen natuurlijk het gemakkelijkst het eerst
attachment.jpg

attachment.jpg
en wat zijn de meningen ,ik persoonlijk vind het al goed zo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je, ik weet soms niet in hoeverre ik tips kan / mag geven omdat ik niet goed weet hoever iemand (in dit geval jij, maar in een ander topic iemand anders) met een bouw wil gaan en hoe perfect het allemaal moet. Als ik op elke post die er op zichzelf al prachtig uit ziet nog weer wat aan te merken heb, kan dat op enig moment overkomen als zeuren of mierencopuleren. Dat is absoluut niet mijn bedoeling, ik probeer iemand verder te helpen maar anderzijds probeer ik wel met respect een bouw te bekijken. Misschien moet ik hier eens een topic over starten om te kijken wat anderen daarvan vinden. Heel lastig onderwerp, vind ik. En Marc ik weet dat je tips / wenken juist goed vindt om te krijgen, maar toch.

Misschien eens op een andere manier proberen:

Zoals het dak nu is, zou het voor mij een 7.5 krijgen. Prima dus.

Als je er een 10 van wilt maken, kun je er voor zorgen dat de scheidingslijn tussen de twee onderdelen helemaal (!) niet meer te zien is. Je kunt het volledig weg krijgen. Dat kost tijd en misschien wat extra pogingen, afhankelijk van welk middeltje je als vuller gebruikt. Bijv. Mr. Surfacer? Dat krimpt. Putty? Krimpt. Milliput krimpt niet en secondelijm ook niet. Maar secondelijm is weer lastiger te hanteren, omdat het harder wordt dan het omliggende plastic en dus lastiger te schuren is.

Ook de horizontale richel onderaan het dak kan dan volledig strak gemaakt worden. Nu zie je door een kleine inkeping waar de scheidslijn zit. En idealiter hou je iedereen voor de gek en ziet niemand straks dat dit dak uit twee delen bestaat.

Ik weet niet of je er dakbedekking in gaat plaatsen, maar hetzelfde geldt eigenlijk voor de binnenkant van het dak c.q. het hemeltje.

Zo, nu heb ik wel weer genoeg gezegd.
 
Hoi beste Roy het dak is bijlange nog niet af ik heb er juist witte verf opgezet om te zien hoe het er uit ziet er moet nog wel wat geschuurd worden , ik ken u zo al een beetje en waardeer uw commentaar dat weet ge he , ik ben u er ook dankbaar voor , dit was maar om eens te laten zien hoe ik het doe en hoever ik al sta omdat er een paar collega's bouwers mijn uitleg goed vinden de verf moet nu goed uitharden vooraleer ik begin te slissen
 
Ah ok, ik las dan "persoonlijk vind ik het al goed zo" verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde dat het dak klaar was om op kleur te maken.

Als je bedoelt dat het er nu al goed uit ziet dan ben ik dat volledig met je eens!!
 
Ik heb nu het dak verder afgewerkt en als proef in een kleurtje gezet denkelijk wrd het deze
attachment.jpg
attachment.jpg
dan verder gedaan met het koetswerk de andere zijkant waar meer werk aan is
want daar moeten een deur en nog een stuk van een deur dichtgemaakt worden
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Ook heb ik een probeersel gemaakt voor de houten vloer , heeft er iemand een idee hoe ik de metalen strips moet maken tussen de latjes , dit is geprobeerd met soldeersel
attachment.jpg
 
Je probeersel met die soldeerdraad ziet er geslaagd uit.
Hou wel rekening met schaalverhouding naar 1/24 I.v.m. de dikte van je plankenvloer.
Wanneer je je vloer hebt samengesteld kan je deze nog steeds schuren op een vlakke plaat.

Mark
 
Ja Mark dat weet ik daarom is het maar een probeersel , ik ben nog op zoek nog naar iets anders eventueel ik heb nog heel heel dun metaal liggen waar ze vroeger de kranten mee maakten dat is zo dun dat ge het knippen met een schaar , misschien daar zeer dunne stripjes afknippen ik weet nog niet goed
Marc
 
Met dat heel dun metaal zou je misschien op dezelfde manier als met fineerhout kunnen werken.
In dit geval,zou je dan een groefje in het hout kunnen "frezen" en daar het metaal in kleven...

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan