Pascal kan je wat meer uitleg geven?
De luchthappers snap ik maar het doel van die cilinders niet.
Die box achteraan is dat een elektriciteitskast?
Eigenlijk hetzelfde verhaal als Erwin dat ook ik niet alles begrijpt wat er aangebracht is
Erwin en Ron.
Dit zijn vragen voor de echte kenners in die materie daar ikzelf na dagen zoeken het heb opgegeven.(Tussendoor zoek ik nog wel verder )
Vandaar dat ik steeds bouw wat ik zie.
Uit de beschrijving site plan kan ik wel de kast verklaren door deze tekst gewoon over te nemen.
Aanvankelijk waren alle rijtuigen voorzien van een remmershuisje op kop van één zijde van elk rijtuig. Het remmershuisje verdween in de jaren 1930 nadat elk rijtuig werd uitgerust met een automatisch rem die bediend werd door de machinist. Het remmersplatform met de handrem bleef wel in gebruik. Het remmersplatform was voorzien van een bordes of borstwering. Naast deze aanpassing kregen alle rijtuigen binnenverlichting, werd stoomverwarming voorzien en werd het dak afgedekt met roofing.
Maar met remmershuis had zeker gemogen omdat die ook nog wel op stonden (buiten gebruik???) tijdens de WW2, wat ik nog steeds in beraad houd daar het nog mogelijk is om het huis erop te bouwen .
Door steeds te twijfelen bouw ik liever details bij dan zaken achteraf te verwijderen.
Laatste foto 3 de klasse 1919