Hoofdsponsor

1/35 Pz.Kpfw.III Ausf N [DONE]

De meeste zien er op de foto goed uit, maar inderdaad hier en daar een beetje veel overspray.
Maar dit soort camo werd te velde gedaan door de bemanning, veld-werkplaats, dus super netjes mag het niet zijn.

Peter
 
Hey,

Indd, met wat zandgeel komt dat wel goed.
Met voor druk spuit je, als je teveel overspaar hebt is het mogelijk dat je druk te hoog staat, druk moet je verminderen naarmate je fijner gaat werken😉
 
Update.

Na een medebouwer zijn opmerking over het voorpanzer wat ik verkeerd gemonteerd had, toch maar de stoute schoenen aangetrokken en herstelwerkzaamheden uitgevoerd.
Tevens heb ik de camo verwijderd, vond de kleur toch niet je van het.
Ik ga een nieuwe poging ondernemen, wordt vervolgd.

Herstel.png

Herstel-1.png

De nieuwe poging camo.
Ikzelf ben er wel content mee, maar misschien wordt het zo wel wat druk.

b530ef37-3216-4a2f-967a-9d0ca5a3a477.png

Toch jammer dat op de "aluminium" schurtzen de verf los laat als je (zeer voorzichtig) de tape verwijderd.
Misschien had is ze toch ligt op moeten schuren voor een betere hechting van de verf.

Camo-beschadiging.png

Maar goed alles is wel weer te herstellen.

Fijne feestdagen en alvast een prettige jaarwisseling.

Groet Theo
 
Goede voorbereiding van het te schilderen stuk is het halve werk ! Vroeger heb ik ook nog het probleem gehad van afpellende verf.

Nu ontvet ik steeds mijn werkstukken met Formule MC. Het is een ontvetter van Boss Paints (verkrijgbaar bij bvb Colora verfwinkels). Het werkstuk inspuiten met dit product, een minuut laten trekken. Dan goed schrobben, bvb met een oude tandenborstel, en afspoelen met warm water.

Als het werkstuk droog is spuit ik eerst een primerlaag. Dit is simpelweg een Humbrol kleur. Voor figuren spuit ik zwart. Voor voertuigen kan dit variëren van wit tot zwart, tracks spuit ik dan in een bruintint.

Een enamel als grondlaag bied ook het voordeel dat je basislaag van Tamiya (of Vallejo als je wilt) goed zal hechten op deze primer zonder dat beide lagen een negatieve invloed op elkaar zullen hebben.

Succes nog met de schilderwerken. Trouwens die camo vind ik heel goed, heus niet te druk ! Ook die lichte zandkleur is een heel goede start om op verder te werken. Persoonlijk gebruik ik ook liever buff, deck tan of wooden deck tan als basis voor een geel voertuig. Beter dan de XF 59 of XF 60 dat Tamiya aanraad, omdat alles verdonkert bij het verweren.

Groeten Rik
 
Mijn complimenten voor de juiste keuze die je hebt gemaakt en dit zijn de herstelling werken die je hebt uitgevoerd zo hoort het anders krijg je er later toch spijt van...
Camouflage is heel mooi aangebracht ik blijf dan n ook zeer graag en vol interesse volgen. ..
 
Dank Rik en Danny voor de bemoedigende woorden.

Ik zal een volgende keer beter ontvetten, kijken of dat het probleem verhelpt.
Ik ga nu proberen het camo schema door te zetten naar de rest van de tank.
Wordt vervolgd.

Groet Theo
 
Een reden kan ook zijn dat de kleefkracht van je afplaktape te groot is. Gebruik je Tamiya tape ? Deze is uitermate geschikt om je model af te plakken. Zelf gebruik ik de afplaktape van Colora, maar ook de gele soort (zelfde kleur als de Tamiya). Colora geeft verschillende kleuren aan hun tape volgens de kleefkracht.

Succes.

Groeten Rik
 
@Rik,

De tape die ik hiervoor gebruikt heb is de magic Scotch tape.
Het zat aan de achterzijde van de schurtzen waardoor ik geen Tamiya tape heb gebruikt. (verkeerde bezuiniging blijkt achteraf)
Ik heb bij de action trouwens maskeertape gekocht die qua hechting niet onderdoet aan die van tamiya maar vele malen goedkoper is. (En is toevallig ook nog eens geel :D)

Goed nog een update (toch nog iets bouwtijd kunnen vinden)

Ik ben bezig geweest om er een verhaal van te gaan maken.
Dit heb ik in gedachten.(Stiekem zoek ik gewoon een excuus om met de nieuw aangeschafte W&N Serie 7 aan de slag te kunnen gaan)

Setting.png

Een overleg over waar ze zijn of waar ze naar toe moeten gaan.
Ben allen nog op zoek naar een figuur die op zijn gebogen armen leunt vanuit de koepel en het gesprek probeert te volgen.

Groet Theo.
 
Theo wat je ook kan doen als je twijfelt aan de kleefkracht van de tape is een stukje tape een paar maal op een stuk glas of platte ondergrond te kleven en het er een paar maal aftrekken zo verminderd de kleefkracht ook sterk is wel een tip van Roy maar vermits hij op dit ogenblik er niet is heb ik deze tip doorgegeven
Groetjes
Marc
 
Eens kijken bij Alpine Miniatures. Het zijn prachtige figuren, goede detail, maar wel iets prijzig. Voor jou situatie zou ik 35174 of 35189 aanraden. Twee sets van telkens twee crewman, hoewel ze ook apart te verkrijgen zijn.

Goed idee om voor jezelf een verhaal te ensceneren, zo weet je waar je met je model naar toe wil.

Groeten Rik
 
Hauptmann, hoe was de maskeertape in de Action verpakt? Dat aspect maakt volgens mij ook een belangrijk aandeel uit van de prijs. Is de tape niet verpakt in een aparte gesealde plastic zak, zoals bij Tamiya, dan is er geen garantie dat hij nog aan beide zijden recht is. Zo is de tape van Revell bijvoorbeeld waardeloos omdat een kant kapotgebrand wordt door de goedkope verpakking die er tegenaan gesmolten wordt.
 
Laatste update 2015,

@StevenVD.

Eerlijk gezegd weet ik niet meer hoe deze verpakt was.:$

Op de valreep uit de onderdelendoos een figuurtje opgeduikeld die na de nodige aanpassingen zou kunnen voldoen.

20151228_1855411.png

Gisteren ook nog tijd gehad om de toren schurtzen van een camo te voorzien.

20151230_1032141.png

Maar nu is de koek op voor dit jaar, ik zal geen tijd meer hebben om verdere stappen te kunnen gaan zetten. :(
Ik maak van deze gelegenheid gebruik om een ieder een goed nieuwjaar toe te wensen.
Maak er wat moois van, in hopelijk een goede gezondheid, en we zien elkaar volgend jaar weer.
Ik ben geen man van de champagne, maar heb deze gisteravond (na een fantastische dartpartij) maar vast opengemaakt; Proost. :D

1e4ea65b-df3f-4a1c-bc16-c8c43e1b24af.png

Groet Theo.
 
Hey,

Mmmm, mooie update en goeie whisky, heb die ook liggen, ene van de velen die hier staan..... :) ;)
Sante he... :)
 
Hoi Hauptman,

De primer die ik gebruik is die van Games Workshop (van de Warhammerfiguren).
Die van Tamiya en Vallejo zijn ook wel goed op plastic, maar niet op metaal. Op een loop gespoten krijg je die met een nagel er vanaf.
Wel mooi gespoten.

Proost,
Peter
(die geen whiskey drinkt en er ook geen verstand van heeft)
 
Update,

Goed, om te laten zien dat ik er nog steeds mee bezig ben is dit nu de stand na een filter en een wash.

Basis-1.png

Basis-2.png

Basis-3.png

Basis-4.png

Het gehele loopwerk zit nu vast aan het chassis.

Voordat ik de zaak vast gezet heb, ben ik bezig geweest om wat stof / modder tegen het chassis te maken.

Basis-5.png

Koepel zit nog los net zoals de toren schurtzen.
Nu ga ik maar voorzichtig een begin maken met de beschadigingen.

Groet Theo.
 
Hoi Danny,

Als ik genoeg tijd en zin heb, komt er een ondergrondje met een paar figuren erbij.

Groet Theo
 
Terug
Bovenaan