Goede voorbereiding van het te schilderen stuk is het halve werk ! Vroeger heb ik ook nog het probleem gehad van afpellende verf.
Nu ontvet ik steeds mijn werkstukken met Formule MC. Het is een ontvetter van Boss Paints (verkrijgbaar bij bvb Colora verfwinkels). Het werkstuk inspuiten met dit product, een minuut laten trekken. Dan goed schrobben, bvb met een oude tandenborstel, en afspoelen met warm water.
Als het werkstuk droog is spuit ik eerst een primerlaag. Dit is simpelweg een Humbrol kleur. Voor figuren spuit ik zwart. Voor voertuigen kan dit variëren van wit tot zwart, tracks spuit ik dan in een bruintint.
Een enamel als grondlaag bied ook het voordeel dat je basislaag van Tamiya (of Vallejo als je wilt) goed zal hechten op deze primer zonder dat beide lagen een negatieve invloed op elkaar zullen hebben.
Succes nog met de schilderwerken. Trouwens die camo vind ik heel goed, heus niet te druk ! Ook die lichte zandkleur is een heel goede start om op verder te werken. Persoonlijk gebruik ik ook liever buff, deck tan of wooden deck tan als basis voor een geel voertuig. Beter dan de XF 59 of XF 60 dat Tamiya aanraad, omdat alles verdonkert bij het verweren.
Groeten Rik