Update 7: Harley is groen, Figuur is gesculpt
Update #7 (5 maart, 2013 22:22)
Hoi pipeloi gasten
niet stilgezeten hoor....regelmatig hier een bietje rondouwehoeren,
maar ook stilletjes aan verder met die
Milwaukee Vibrator en z'n piloot.
De machine is intussen groen en gelig en de chauffeur is in bijpassend groen en grijs afgekneed.
Het lijkt dat ik nu eindelijk door heb hoe om te gaan met Tamiya-acryl + Tamiya lakverdunner + luchtdruk.
Geen korrelige finish deze keer

Wat volgt is maar ten dele met opgedane ervaring en kennis uitgevoerd oftewel :
ik klooi ook maar wat an (experimenteren tot ik tevreden ben).
Basis kleur + Modulatie
Vandaag de dag spuit ik met Tamiya Acryl, verdund met de "Laquer Thinner.
Mijn primer is zoals gewoonlijk een medium grijs. Mengverhouding van verf: verdunner = 40:60
Verfmensel voor AB
Een lekker verspuitbaar basiskleurtje meng ik zo :
Ik neem eerst een afgemeten hoeveelheid (druppels of mililiter) matte verf. Dat kan één kleur zijn, maar ook een mengsel van meerdere.
Ik hou bij
hoeveel basiskleur ik totaal in een mengbekertje doe .
Daar voeg ik aan toe : blanke glans vernis, eenzelfde hoeveelheid als van de basiskleur dus.. 50:50, verf:vernis.
Bovenstaand totaal wordt dan verdund als 40% verf en 70% verdunner. Ketel op 0,75 Bar...super !
Basiskleur + Hooglicht
Er is geen foto gemaakt van de Harley in puur Deep Green (soms, als je gang hebt vergeet je dat

)
Meteen dus al doorstappen naar het moment dat er al een algemene hooglicht over het model is gespoten.
Note : Fijnere hooglichten op boutjes, ribbels, randjes volgen later en worden met de kwast gedaan.
Eerst dit : ik ging er van uit dat de Russen de Land-Lease vehicles in hun eigen groen overkladderden.
Dus koos ik een diep groene kleur die na verwering dat "Russische groen" zou benaderen.
Van kleurenplaatjes kijken krijg je een goede indruk welke groen de "juiste" is. (keuze genoeg dus

)
Hier ziet u de groene basiskleur en de lichter gemaakte basis voor het hooglicht over de hele motorfiets.
Het lichter maken gaat mooier met
een kleur die er lichter uitziet, maar geen wit.
Met een andere kleur groen dan de basiskleur zijn allerlei details geschilderd om ze naar voren te halen (contrast door kleurverschil).
Hier is geen lichtere maar een meer heldere tint voor gebruikt.
Dit mogen ook donkerder kleuren zijn, en variatie in gebruikte kleurtjes geeft een nog "echter", meer levendiger effect.
De gespoten hooglicht-kleur is onder deze hoek bijna niet te zien (dat zit echt hoog dus).
De bleekgroene kleur is recht van boven gespoten.
Ook details aan de zijkant (en velgen, remtrommel) zijn zo goed mogelijk recht van boven gespoten.
En hier een setje foto's met gevarieerde lichtval en helderheid.
Ik geloof dat ik dat gedaan heb om het effect van de modulatie te bekijken
Let wel : dit is nog slechts het prille begin ! wat volgt zijn de washes en meer gedetailleerde verwering.
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden...
Herr Kraftrad Fahrer, stell dich doch vor
Ich, Johann Krämer, bin völlig bekleidet mit GrüneMasse, MagischeSculp und AndreaSculp.
Knöpfen an meiner M-42 Parka bestehen aus Plastik und die Schnalle is von Dragon hergestellt.
Mein Skelett besteht aus Kupferdraht und ich habe ein resin Kopf.
Die Knochenbecher sind resin exemplaren und meine Hände sind Tamiya Fabrikaten.
Wegen der Tabak mangel rauche ich eine Zigarre aus Kupfer.
(voor als u niet begrijp wat hier staat)
Wat nog rest aan de parka zijn de twee koordeindjes waarmee de capuchon dichtgetrokken kan worden.
Bedankt voor uw aandacht ! vragen opmerkingen en recepten voor vleermuissoep altijd welkom
groeten met sproeten en de mazzel !!

Pjottur
Note 8 April 2016
Voor kijkgemak geen foto's vervangen door supergrote.
Zijn allemaal PhotoBucket plaatjes (max. 1024x ..)
Toch een paar uurtjes bezig geweest om de text helder te maken en weer wat uit te breiden.
Nog een aantal updates en we zijn weer helemaal bij...
Vragen zijn natuurlijk prima !
Groeten