Ik heb een "ambachtelijke" bouwweek achter de rug: het houten schutbord moest met fineer bekleed worden. Een paar jaar geleden heb ik aan restjes een kilo fineer gekocht bij een "fijnhouthandel"
Hier zijn de ruwe onderdelen: stukje multiplex, stukje resin en een paar plaatjes fineer
Ik heb het fineer in stroken gesneden en die "plankjes" heb ik met houtlijm op het multiplex van het schutbord gelijmd
Zo ziet de achterkant eruit
Volgens de referentiefoto's moest het resin aangepast worden
Hier is het overtollig fineer weggesneden, zodat het resin mooi verzonken is
Boven op het schutbord zit een messing rand. Ik heb vorig jaar een messing half-rond bestelt, maar dat werd een drama: de eerste keer had ik de zaak mooi gebogen, maar het sloot niet helemaal aan. Dan ga je bijbuigen......maar dan begint het grote "verkl**tproces. Ben acuut gestopt en heb een plastic halfrond gekocht en dat ging perfect! Zacht maken met kokend heet water en je buigt het plastic naadloos om het hout. Ik ben toen ook maar gaan boren met 0.6 mm want die klinknageltjes moesten er ook maar in
Toen alles in elkaar gezet, gegoten bouten vervangen door klinknageltjes, geverfd enz en hier is dus het eindresultaat