Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De tweede huidlaag komt er zeker op Rik. Zonder die laag zou het inderdaad een veel te gladde romp zijn.Verder even een vraagje. De tweede huidlaag voor de beplating verschillen. Ga je die nog aanbrengen of blijft je Titanic glad? Dat laatste kan ik bijna niet geloven. De rij voor de buiten ofwel opliggende beplating hoort er gewoon op. Dus hoe ga je dit nu aanpakken tijdens en na de schildersfase?
Wel als deze houtlaag op de houtlaag komt. Moet deze netjes kaal zijn. Anders hecht de lijm niet. Houtlijm werkt doormiddel van intrekken in het hout.
Kun je anders het materiaal eens laten zien waar je mee gaat werken?
Dat is idd hout.
Mijn advies is nu om de verflaag er toch weer helemaal af te halen. Deze tweede huidlaag dan op de eerste huidlaag te lijmen om zo een goed hechting te verkrijgen. Anders zal dit echt los gaan laten. Als je deze huidlaag op er op hebt zitten, dan kun je ook alles netjes gaan bijwerken en plamuren. Zodat je een afgewerkt product heb en dus een solide basis. Dan als deze rompbasis klaar is. Dan primeren en na het primeren alles nog eens mooi glad schuren om zo de laatste hand te leggen aan de romp voordat je gaat schilderen/spuiten. Dan eerst de waterlijn. Dus het rood. Dan de bovenbouw. Zorg er wel voor dat de witte lijn is afgeplakt. De primer die je gebruikt bijvoorbeeld grijs is. Anders moet je het wit heel vaak schilderen om het goed dekkend te krijgen.
Dus stap voor stap werken.
Ik weet het Mega, moet je voorstellen. Ik heb de Titanic destijds verlicht gemaakt. En dan ook nog volgens de eerste bouwmethode. Dus niets van die mooie voorgeboorde huidlatjes. Dan ook nog verschillende maten patrijspoortjes mogen uitboren, jewel met de handvijs. Dus niet met de dremel.Dat ging te hard en kreeg ik van die vervelende gaatjes. Het waren met opboren erbij 1100 keer omdat het eerst ook voorgeboord moest worden. En dan een tussenboring, waarna de eindmaat. Ik voel het nog in de vingers.
Ach het PE zal er niet om liegen straks. Zul je wel erg leuk vinden maar veel, heel veel vouw werk, alleen de davids al.