Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het dekje is helaas al te laat, :-(hoi petra en rik.
ik zie dat je aan het dekje wilt beginnen ( rode pijl ) het dek word normaal inverbant gelegt dus dit zou je moeten veranderen als het nog kan.
ook worden de huidlatten (zwarte pijlen) boven het berghout niet verjongt of in spieén gezaagt. ik vermoed dat er nog een tweede laag overkomt dus houw daar rekening mee.
schuren kan je best met de hand doen want er is al snel te veel houd af geschuurt als je met een dremel begint .
misschien een optie.
breeuwnaden
Dan zul je wel opnieuw moeten beginnen. Dit lijkt mij voor de continuïteit wel juist om dat te doen. Een paar latjes zijn snel gehaald en echt niet zo duur. Het dek en juist op die plaats neemt een prominente plaats in het blikveld in.
hoi petra en rik.
ik zie dat je aan het dekje wilt beginnen ( rode pijl ) het dek word normaal inverbant gelegt dus dit zou je moeten veranderen als het nog kan.
ook worden de huidlatten (zwarte pijlen) boven het berghout niet verjongt of in spieén gezaagt. ik vermoed dat er nog een tweede laag overkomt dus houw daar rekening mee.
schuren kan je best met de hand doen want er is al snel te veel houd af geschuurt als je met een dremel begint .
misschien een optie.
breeuwnaden
Dan zul je wel opnieuw moeten beginnen. Dit lijkt mij voor de continuïteit wel juist om dat te doen. Een paar latjes zijn snel gehaald en echt niet zo duur. Het dek en juist op die plaats neemt een prominente plaats in het blikveld in.
Nog heel even over het in verband leggen van de latjes: Hoe lang mag 1 latje dan zijn? neem aan dat je rekening moet houden met de schaal van het model...en dat de latjes op de andere dekken ook dezelfde lengte hebben zoals op het bovenste dek?
Eén plank kan nooit langer zijn dan een boom lang kan worden en uiteraard iets minder natuurlijk om er een beetje plank uit te krijgen. Meer dan 9 meter zou ik niet gaan, maar eerder nog voor een meter of 5 a 6. Met de schaal dien je zoveel mogelijk rekening te houden, met de lengte is dat vaak makkelijker als met de breedte. Een planklengte van 5 meter bij een schaal van 1:47 wordt dan ong 10,5 cm.
Vreemd dat je de plaatjes van Rik niet ziet, want die heeft hij er wel bijgezet op zijn site.
Maar er zijn meer manieren om de breeuwnaden te simuleren, aan jullie de keuze .
Zo, dat is voorlopig een resultaat van mijn scheepsbeplanking met breeuwnaden...ben nog niet helemaal tevreden, maar ik blijf oefenen...