P
petra
Guest
Heb hier ondertussen al geleerd van hier eerst een foto neer te zetten voor ik iets bijeen plak.... wordt nog slim op mijne leeftijd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ziet er een leuk dingetje uit, heb ik een jaar of zo geleden ook eens moeten maken voor mijn Cazador (die voorlopig veilig en wel in de koelkast staat), moet je het verslag van dat sloepje maar eens bestuderen op "Xebec Cazador", ik ben soms wel stil, maar volg toch met argusogen, want dit scheepje staat heel erg hoog op mijn "want-to-do"-lijstje.
Maar : dit keer niet dezelfde fout maken als met de spanten van het moederscheepje hé....
Je neemt een paar latjes (bijvoorbeeld die goedkope houten schoollaten) en kleeft er schuurpapier op, om de randen van van je mini-spantjes een vloeiende lijn te laten volgen, anders komt het echt niet goed, omdat de plankjes voor deze sloep waarschijnlijk slechts een halve mm dik zijn of zo (althans als ze dezelfde diktes gebruiken als Occre).
Als mijn sloepje er de helft zo goed uitziet als de jouwe ben ik al heel blij, doe in ieder geval mijn best om het zo mooi mogelijk te maken...
Ben al bezig met schuren, dus komt helemaal goed hoor...zijn inderdaad latjes van 0.5 mm op 3 mm, en zoals ik heb begrepen, moet ik ze ook weken om gemakkelijk te buigen...? moet ook dubbel beplanken zeggen ze in de beschrijving...
Mooi wat je hier laat zien.
Ga je de kanonnen nog zwart schilderen?
hoi rik of petra , ik zou het persoonlijk er helemaal afzagen en er een stuk harde isimo op maken, stirifoon of zoiets in die aard , dat is goede stevige isolatie plaat.
wel zien dat je mooi de juiste vorm overneemt.
wil je het er tog in laten zitten ga je tog moeten zagen zodat er maar 2 mm blijft staan . ook kan je best doorschijnende plakbant op de kopskanten doen daar pakt je lijm niet op . anders heb je later wel eens kans dat je een hoop kapot gaat trekken als je dit niet doed.
moet dit met alle spanten gedaan worden ?
als er zoveel spanten uitmoeten kan je ze best laten staan want anders word het mooilijk om de juiste vorm aan te houden.
diep genoeg zagen maar ook weer niet te diep en zeker de plakband niet vergeten of je zit met de gebakken peren achteraf
Even een duwtje in jullie rug ; een link naar een bouwprojekt van dezelfde kit :
http://modelshipworld.com/phpBB2/viewtopic.php?t=7624
Maar zeg eens, als ik me niet vergis leverte deze fabrikant bij de de kit toch eveneneens een paar bladen waar alle delen in de juiste afmeten op afgetekend zijn ? Dus maak je een foutje geen erg toch, maak je eventjes een copie van de onderdelentekening en begin je gewoon opnieuw
Ben wel heel erg zeker dat die tekening aanwezig zijn, anders zouden ze niet op m'n externe hdd staan, aangezien ik die kit nog niet eens van dichtbij gezien heb...