We zijn inmiddels al weer ruim 6 weken verder en lang zo veel niet gedaan aan het model als ik zou willen.
De dame heeft ook en bijzondere nare ervaring gehad, ze staat bij mij in de gang onder de trap op een soort tafel, ongeveer 1 meter hoog. Nu hebben we een open trap en de vrouw wilde de traptreden met een doek schoon maken, de doek gaat door de treden heen, blijft aan en mast vast zitten en..... boem, het hele schip vat met een donderend geweld op de grond.
De schade..... viel uiteindelijk nog mee, de romp was niets aan te zien, geen deukje, goed gebouwd
De schade waren de bovenste delen van de masten waren los en deels kapot, en aan de achterzijde bj de galerij waren de leuningen er af, een klein uurtje en het was tot opluchting van mijn vrouw weer gemaakt.
Ik ben begonnen met de tuigage, enkele zware lijnen die de masten op hun plek moeten houden vastgezet, wel een paar nieuwe blokken gekocht die in verhouding staan (bij de kit zitten geen normale blokken, maar een soort van ronde blokken, lijkt nergens op, dus maar gauw nieuwe besteld, ook or de ra's straks).
verder de eerste wanten gemaakt, ruim 1000 mastworpjes gemaakt, maar de resultaat is goed, al zeg ik het zelf. Nu op naar de tweede ring voor de wanten.
Ook twee sloepjes gemaakt die midden op het dek komen te liggen.