Bedankt voor het linkje.
Zal daar ook eens shoppen binnenkort
.
Voorlopig kan ik nog wel even voort met wat ik in huis heb.
Het gerief dat ik nodig heb voor het chassis heb ik voorlopig niet tot mijn beschikking, dus maar even wat verdergegaan met de cabine.
Desondanks dat ik er een costum lichtbak op plaats hoort de verlichting voor de originele er ook nog op te zitten, dit zag ik ook op alle foto's van de echte.
In het echt is deze bevestigd met 2 boutjes.
En zoals te verwachten zijn deze niet meegegoten bij Italeri.
Dus hebben we dat eens even aangepast.
hier de foto's en uitleg van de aanpassing voor degene die ook een Scania nog gaan maken en dit ook willen aanpassen.
Heb eerst gezocht naar een mooie voorbeeldfoto van de echte, deze heb ik gevonden op de website van Scania:
http://nl.scania.be/
hier de link naar de foto, copyrights by Scania
http://www.scania.nl/_system/img/highres/353004_highres_11129-009.jpg
Daarna even opgemeten hoever dit zit van de naad op het onderdeel (in het echt zit er ook een inkeping op dit onderdeel)
Het onderdeel in de kit:
Met een naaldje een puntje gezet waar het boutje moet komen, dan een 0.9mm boortje genomen en het gaatje geboord in dit onderdeel, dan een 0.8mm pe boutje genomen en wat secondelijm in het geboorde gaatje gedaan met een tandenstoker,vervolgens met een natte tandestoker het pe boutje hierin geplaatst, dit proces heb ik aan de andere kant ook herhaald, hier een foto van toen ik al 1 pe boutje bevestigd had:
je ziet dat dit redelijk bovenaan het onderdeel komt, maar dit is gedaan omdat ik weet dat dit onderdeel niet 100% aansluit op de cabine, dus hier komt nog een licht laagje plamuur boven en dan klopt het perfect van hoogte.
Nadien het andere boutje bevestigd en eens een foto van het onderdeel:
Daarna het onderdeel op de cabine bevestigd en al 1 laagje plamuur gegeven en geschuurd, dit was gisteren, vandaag heb ik het een 2e laagje plamuur gegeven en nu ziet het er goed uit, de foto is nog van na het eerste laagje plamuur:
Maar heb nu na het dry-fitten van de verstalers en costum lichtbak gezien dat je de aangebrachte boutjes niet meer ziet, dus twijfel ik of ik de costum lichtbak zou aanbrengen?
Ik vind de costum lichtbak wel mooier, maar dan zie je de moeite van de afgelopen 2 dagen niet meer :/.
De volgende stap is het detailleren van de airco, deze is wel mooi maar mist naar mijn zin nog teveel details.
tips of commentaar?
Vuur maar af.
mvg Bruno