Ik dacht, wanneer ik invulling geef aan de verhoudingen waar ik wat moeite mee heb met potlood, kan ik zeggen of zo'n houding iets met me doet, de moeite waard is om uit te kleien.
Denk ook wel dat het gebruikelijk was, tenminste bij beeldhouwers vroeger.
Wil ook niet vervallen in 'maniertjes' bij het aanzetten van plooien.
Per geval bekijken, desnoods trek ik zelf een kleedje aan wat ik met een timer op de plaat zet.
Goede tips kreeg ik, op voorraad aanmaken van 1/16 bekkens en torso's zodat je die alvast hebt bij het ontwerpen.
Ik ben eigenlijk, net als toen ik ooit begon met figuurschilderen, nog op zoek naar wat standaardizatie in mijn proces.
Zittend is wel leuk he Guy...misschien moet ik er gewoon een aantal tegelijk maken, werkt niet zo krampachtig.
groetjes,
René
Denk ook wel dat het gebruikelijk was, tenminste bij beeldhouwers vroeger.
Wil ook niet vervallen in 'maniertjes' bij het aanzetten van plooien.
Per geval bekijken, desnoods trek ik zelf een kleedje aan wat ik met een timer op de plaat zet.
Goede tips kreeg ik, op voorraad aanmaken van 1/16 bekkens en torso's zodat je die alvast hebt bij het ontwerpen.
Ik ben eigenlijk, net als toen ik ooit begon met figuurschilderen, nog op zoek naar wat standaardizatie in mijn proces.
Zittend is wel leuk he Guy...misschien moet ik er gewoon een aantal tegelijk maken, werkt niet zo krampachtig.
groetjes,
René