Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.162 Jagdpanzer IV L/70 (Kitbash Esci, Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bijzonder indrukwekkend filmpje, zo komt het allemaal toch wat meer tot leven wat we hier aan het produceren zijn!

Bijzonder indrukwekkend filmpje, zo komt het allemaal toch wat meer tot leven wat we hier aan het produceren zijn!

Het brengt de realiteit toch iets dichter bij het model hé (of is het omgekeerd?)

Verder geen echte update, behalve dat ik al kan melden dat ik met zekerheid weet dat er één van deze twee tanks van de 116 panzer division gaat worden (waarschijnlijk deze?) en dat de andere van de hitlerjugend zal worden.
Voor de 116 heb ik decals liggen, voor de ss hitlerjugend ga ik het embleem zelf moeten schilderen :8...

Hopelijk binnenkort terug tijd om een beetje verder te werken (door de vakantie hou ik mij een beetje bezig met het gezin..)

hey beyond,
ik heb hier nog een link (www.tanks-encyclopedia.com/ww2/nazi_germany/Sd-Kfz_162_Jagdpanzer-IV.php) van een website waar je heel wat info over toch wel heel wat tanks kan terug vinden. en dus ook van de jagpanzer IV. je kan bijvoorbeeld zien hoeveel er gemaakt zijn, in welke afdeling ze deel genomen hebben aan de oorlog,.. leek mij wel interessant moest je nog twijfelen voor je decals, en anders is het zeker een meerwaarde voor de archieven. je moet wel zelf de emblemen van de des betreffende afdelingen en divisies opzoeken, maar dat mag denk ik geen probleem zijn. anders heb ik hier nog een boek liggen waarin je kan terug vinden welk regiment onder welke divisie heeft gereden in welke leger bijv; (502e panzerabteilung, 3e regiment, 1ste SS panzer divisie,2e panzer leger) ik ga niet zeggen dat dit klopt, maar het is maar om je een idee te geven wat ik bedoel.

voor de rest vind ik de vorderingen bij de tank zeer goed. doe zo verder. ^^

GRT Tiger

Bedankt voor de link (en het compliment ;) ) Tiger, deze heb ik als favoriet opgeslagen :)

attachment.jpg
Bron: internet For reference purpose only

Gisteren een bevrijdende mail ontvangen, de tracks zijn in aantocht :)
Intussen heeft de tank de mazelen gekregen, alsook de decals van het 116 panzer regiment:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dit had ik al eerder willen posten, maar telkens vergeten van een foto te nemen :8
attachment.jpg

Laatst bewerkt:
Vraagje: Zou ik nog groene stippen zetten op de delen welke in dark yellow geschilderd zijn? Of laat ik het zo?

Zonder groene stippen:
attachment.jpg

Met groene stippen:
attachment.jpg

in verband met je schilderingen. ik heb al verschillende keren deze wijze van camo's gezien en meestal zag in het ene kleur de 2 andere kleuren. dus in het geel zag je groene en bruine stippen, in het groen gele en bruine stippen en in het bruin gele en groene stippen. het is maar een idee, je doet met je model nog altijd zelf wat je wilt.
ik vind het anders al zeer goed geslaagd.

Merci voor je reactie en mening Tiger :)
De twee versies welke ik hier toon zijn beiden (volgens mijn bronnen) representatief.
De kleurencombinaties welke jij voorstelt zijn eerder voor King Tigers e.d.

Bedankt voor je mening Swaken :)
Ben er nog altijd niet uit, het speciale aan de eerste versie is dat je deze niet zoveel ziet op modellen...
Momenteel staat het 1-1 qua mening van derden (mijn vrouwtje heeft voor de eerste gekozen..)
Even aan de kids vragen si ;)

Vandaag iemand aan de deur gehad die een tof pakketje kwam afleveren, waarin o.a. dit zat:
attachment.jpg

Nu eens zien of ik deze kan dupliceren voor de andere Jagdpanzer :sleep:

Als beide versies in de praktijk zijn voorgekomen, zou ik kiezen voor de eerste omdat die in miniatuur prettiger is voor het oog en naar mijn mening visueel interessanter.

Bedankt voor je inbreng Roy :)
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat, na x-tig keer de foto's te hebben bekeken, mijn voorkeur ook naar de eerste optie gaat.
En intussen is de stand 5-1 zonder mijn stem er bij. Alle drie mijn kids hebben voor optie 1 gekozen, en dit zonder te weten van elkaar wat er al gekozen was...
Hij zal dus in de versie blijven zoals hij er nu bij staat :)
Bedankt alvast voor jullie mening en inbreng. Dit wordt ten zeerste gewaardeerd :))

Vind het personelijk mooier zonder groene stippen op het dark yellow! Heel mooi resultaat zo :) word er nog wat wheatering gedaan ?
Grtz Jacob

Merci Yezhead :)
Ja, er komen nog verwering, wat modder en pigmenten op.
Ik ga ook nog proberen om er wat chipping op aan te brengen, en hier en daar wat roestuitlopers.
En wellicht komt er nog wat bij terwijl ik er aan bezig ben..? :)
Ik had gehoopt om deze tegen de Artevelde Challenge klaar te hebben om te kunnen inschrijven voor de wedstrijd, maar hij zal waarschijnlijk op de forum stand komen te staan als WIP...

Met wat aflopers door rain marks en zo komt dat goed Xavier.
Je kan altijd op één van je volgende projecten eens de versie met de groene stippen maken.

Nou Beyond als ik zo kijk in jouw topic hier moet ik zeggen dat je er echt werk van maakt,we zijn het ook zo gewent van je nietwaar.
Het benaderen van realisme hier is gruwelijk goed moet ik zeggen,ook al ben ik geen tank of pantserbouwer ik zie wat ik zie en vergelijk het soms via google.
Zelf bouwde ik een sdkfz 250 en dit is niks vergeleken bij wat jij hier neerzet.Heb al menig topic bekeken van je en kom steeds tot dezelfde mening.
Subliem werk man echt waar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan