Hoofdsponsor

1/6 Sd.Kfz.167 StuG IV (Metal kit ) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, ik blijf ook stug doorzeuren :unsure:

Als ik de openingsfoto zie:

5.jpg


Zijn dat nu gezimmeritte Schürtzen... :$

Het lijkt me ook logisch dat er geen Zimmerit op zit, alleen bovenstaande foto brengt me aan het twijfelen......
 
Tja, de foto is wel heel onduidelijk, Johannes.
Maar toch vrees ik dat er geen Zimmerit op die Schuertzen aanwezig is hoor.
Maar ik kan het ook mis hebben. :8


Droop
 
Tja, wie zal het zeggen, maar ik heb geen foto gevonden van een Duitse tank met Schürtzen en Zimmerit. Ik ga er dan ook van uit dat het er niet op zat.
 
Lieve kijkbuiskinderen,

Vandaag hebben we Bruno (zo heet Stuggie :8 ) de spuitcabine ingerold en hem daar van zijn basis kleur voorzien. Dit uiteraard nadat hij eerst een grijze primer over zich heen had gekregen.

Les pictures:

1_DSCN2161.jpg


1_DSCN2162.jpg


1_DSCN2163.jpg



Ik hoor jullie nu al denken: "Amaai, daar zullen nogal wat potjes verf ingegaan zijn? "Begin dat maar eens te airbrushen!".


1_DSCN2164.jpg
Wel, den Bruno is met deze 'airbrush' gespoten.
Een literke acryverf, verdunnen met water en spuiten maar.
Met de gewone airbrush was er geen beginnen aan.
De camo zal uiteraard wel geairbrushed worden. ;)


Allez, tot laters hé.



Droop
 
hola !!!!!! een totaal ander beeld buiten gisteren Luc . Lijkt mij de beste oplossing met zo'n professionele spuitpistool want anders zou je wel kramp kunnen krijgen in vingers.
Ik kan me wel inbeelden dat het figuurtje dat nog in de Stug zat ,er vlug uitgekropen is toen hij je zag afkomen met je verfinstrument :laugh::laugh:;)
 
Mooie "forse" airbrush Droop, heb er zo ook nog een staan (elektrisch..)
Zoals je weet reageer ik weinig in de militaire hoek maar volg je project wel en :wow: wat een project zeg.

Fred
 
@Hugemikus: Thank you. :)

@ Fred: Eerlijk gezegd had ik nooit durven dromen dat ik ooit dat spuitpistool voor de modelbouw zou nodig gehad hebben. :laugh:








Ik kan me wel inbeelden dat het figuurtje dat nog in de Stug zat ,er vlug uitgekropen is toen hij je zag afkomen met je verfinstrument :laugh::laugh:;)
Euh... wel, 't is te zeggen... :

1_aaa.jpg

Droop
 
Als je zulke mooie grote panzers maakt heb je wel zo en spuitpistool van doen he,kijk zie hij gaat gaan zien of hij nergens anders is hahahahahaa
 
Ziet er indrukwekkend uit. 8)
Met zo een formaat zijn de grootte middelen wel nodig. :8
 
Mooi pistool om een romp mee te vernissen :)

Moet je met die acryl verf ook een waterafscheider gebruiken of niet?
 
@ René: Bedankt maatje. ;)

Mooi pistool om een romp mee te vernissen :)

Moet je met die acryl verf ook een waterafscheider gebruiken of niet?
Inderdaad Michel, je kan niets beter hebben om een romp te vernissen.

Dit spuitpistool is niet aangesloten op een airbrush compressor maar wel op een groot model. Voor het spuiten heb ik de druk zo laag mogelijk gehouden (juist genoeg om de verf door te jagen) en door met vloeiende bewegingen te werken krijg je een strak resultaat.
Het eventuele water dat zich in de compressortank zou kunnen bevinden moet via een ventiel dat onderaan de tank is geplaatst, afgelaten worden.
Dus, geen speciale waterafscheider nodig. ;)


Droop
 
Tja, met zo'n grote monster heb je wel een grote verfspuit nodig. Ziet er al veelbelovend uit.
 
Vandaag heb ik in grote lijnen de camo aangebracht.
De komende dagen ga ik met de gele kleur alles 'deftiger' maken/ afwerken:

1_DSCN2174.jpg
Let hier ook op het 'obligatoire' emmertje. ;)


1_DSCN2173.jpg


1_DSCN2172.jpg


1_DSCN2171.jpg



Na de camo komen de uitlaat, wielen, mondingsrem en rupsen aan de beurt.
Een pre-shading heb ik hier bewust achterwege gelaten omdat ik vind dat dit op deze schaal totaal overbodig is. ;)


Voilà, dat is't.



Droop
 
Wooooow maat, das de max. Als ik mn modelleke hierzo bezie op schaal 1/700 tov het uwe, nie normaal. Maar dan ook, moest uw modelleke op mijn livingtafel staan dan denk ik dat moeder de vrouw modelbouw doet met mn valiezen en een dio'ke maakt voor de deur hehehe.
Nog een geluk dat er zijn zoals jullie die het wel kunnen en wij ervan kunnen genieten.
 
Droop matje wat een schitterende camo,en me de zimmerit er nog es op jajaja da is in orde zenne.
Patje.
 
@ Tom: Hartelijk dank hoor. :)
De meeste mensen hebben een verkeerd beeld van zo'n 1/6 kolos.
Eigenlijk is het véél moeilijker om van een 1/700 tankje een deftig model te maken dan van zo'n 1-meter geval. Op zo'n groot ding kan je je permitteren om nog eens te kliederen maar op zo'n kleintje moet alles pico bello in orde zijn.
Daar om dat ik zoveel respect heb voor de mensen die op een kleine schaal bouwen. Ik persoonlijk krijg daar draaiingskes van. :D



@ Patje: Merci zulle maatje. ^^



Droop
 
Droop man, dat klopt wel wat je zegt,en ja ik kan me echt inbeelden dat jij daar draaiinskes zou van krijgen:8.Weet je het zou echt veel makkelijker werken zijn mocht ook ik op 1/8 gaan werken,maar heb het graag beetje krapper he hahahahahaaaaaa:laugh::laugh::laugh::laugh:( allee op modelbouwen he)Wat je hier toont maatje is echt werkelijk uit de kunst.8)
Dat is nu enen die ik dolgraag eens echt zou willen zien al is die nog niet af.Maar allee goed ik zou zeggen keep up the good work(doe zo verder).:usaribbon::wow:
Nog snel even zeggen dat op kleine schaal bouwen niet altijd even goed is,soms is de kit zeer slecht van kwaliteit en ja dan zit je daar he.
Dan heb je kist waarvan je zou zeggen oei oei....... en blijken nog de meest mooie te zijn.Ik bouw al 26 jaar en nooit eerder deed ik scratch work.
Kan je je indenken wat dit voor me is om jullie bezig te zien he vent.
Patje.;)
 
Droop , je maxi airbrush heeft hier een mooi laagje ver gegeven zeg , je camo is top gedaan.
kijk al uit naar de vorderingen


knap bezig

tom
 
Heb hier maar één woord voor : :wow::wow::wow: (en nu zijn het er toch drie :D )

Knap werk Droop.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan