Hoofdsponsor

1/6 Sd.Kfz.167 StuG IV (Metal kit ) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
eh, magnifiek eh... er schiet me niet veel anders te binnen...
 
Daar was ik nog volop bezig toen ik de foto nam en daarom toont de pasta daar een nog beetje dik.

Dacht het al.

Wat de tools betreft is het hier ook nu en dan een beetje bijkopen en als ge dan na een aantal jaar eens de totale som bekijkt, dan gaan de wenkbrauwen wel eens omhoog !
Maar in jouw geval zullen de wenkbrauwen wel op hun hoogste gaan. Maar het zijn wel prachtige investeringen en als je er zorg voor draagt is het zoals je zegt : voor de rest van je leven.

Verder nog succes met je pleisterwerken Luc ;)
 
droop , de zimmert zal je stug een meerwaarde geven . allezins een grote klus om dit doen

knap bezig

tom
 
Droop,

Amaai, knap werk man. Dat is nog eens wat anders dan je spoken vroeger. Alhoewel je daar ook een echte meester in was.
Chapeau voor je volharding. Dit zal een pareltje zijn als hij klaar is.

Mark
 
@ Tom: Hartelijk dank maatje.

@ Interceptor: Mijn dank is groot voor je lovende woorden, maar dat is teveel eer hoor. :$

De volharding zal ik nodig hebben want ik ben hier nog steeds met die allesvuller aan het spelen. Beetje per beetje begint de StuG z'n Zimmerit-jasje afgewerkt te geraken.
Opmerkelijk hoe de look van deze Panzerjäger door zo'n ingreep kan veranderen.

Ik was eerst van plan om later de Tiger I ook van Zimmerit te voorzien maar ik denk dat ik van dat plan maar ga afzien.
Ik kan geen vulmiddel meer zien! :tongue::laugh:



Droop
 
Update

Ik wou graag 2 antennes op de StuG hebben maar helaas was er bij het model maar één voetje geleverd.
Daarom zat er niet veel meer op dan er zelf maar eentje te maken:

1_DSCN2112.jpg
Dit is nu het zelf gedraaide antennevoetje.
Het aluminium blokje aan de onderkant moest ik hier nog verwijderen.


1_DSCN2115.jpg
Het voetje op z'n basis. Ook dit stukje heb ik moeten scratchen.


1_DSCN2115a.jpg
Het geheel zit hier nu op de StuG bevestigd. De inox antenne is nog steeds verwijderbaar.


En hier zien we dan een trotse Stuggie met z'n tweeling-antennes:

1_DSCN2117.jpg

1_DSCN2119.jpg


1_DSCN2121.jpg
Links de nieuwe home made antennevoet en rechts de originele.


Allez, 'k zal nu voor de verandering maar terug wat met de Zimmerit gaan spelen.:D



Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt gelijk, de Stuggie ziet er echt anders door de Zimmerit uit, beter (stoerder..)
 
Properkes gedaan, je draaiwerk..... de ervaring begint te lonen.
 
Ziet er al goed uit dat Zimmerit Droop.
Paar vraagjes, zit er ook nog gereedschap bij (misschien even gemist en al vermeld), ga je motorluiken nog aanpakken zodat ze vlak komen te liggen met de de rest van het achterdek, maar ik zal wel vooruit lopen op de werkzaamheden :-)
Een opmerking over je Zimmerit, dit spul zat niet op het dak en motordek ;-)

Ron
 
@ Johannes: ben ik volledig met je eens, maatje. :)

@ Burglar: merci'kes hoor. :D

@ ExSerCo: ze zeggen toch: "oefening baart kunst" hé? :laugh:

Ron zei:
Ziet er al goed uit dat Zimmerit Droop.
Paar vraagjes, zit er ook nog gereedschap bij (misschien even gemist en al vermeld), ga je motorluiken nog aanpakken zodat ze vlak komen te liggen met de de rest van het achterdek, maar ik zal wel vooruit lopen op de werkzaamheden :-)
Een opmerking over je Zimmerit, dit spul zat niet op het dak en motordek ;-)
Aan dat gereedschap daar zit een heel verhaal aan vast. Ik had dit besteld maar tot nu toe (maanden later) nog niet gekregen.
Ik heb de zaakvoerder van deze modelbouwzaak dit dan ook ten laste gelegd maar daar ga ik hier nu niet over uitwijden, Ron. ;)

Ik wist dat de Zimmerit daar niet hoort maar ik moest toch wat doen om die rivetkopjes weg te moffelen. :8
Nou ja, mij stoort het helemaal niet hoor. Laten we zeggen dat deze StuG een speciale uitvoering is. :laugh::laugh:

Aan de motorluiken moet nog het één en ander geregeld worden. ;)


Droop
 
Ik wist dat de Zimmerit daar niet hoort maar ik moest toch wat doen om die rivetkopjes weg te moffelen. :8
Nou ja, mij stoort het helemaal niet hoor. Laten we zeggen dat deze StuG een speciale uitvoering is.

Hellabattjes !!!!! A zo niet é ! :@:angry: Er word hier niet gefoefeld op dit forum é :huh:........... :8:laugh::laugh:
 
Ha die Droop,

Een vraagje, de foto die je helemaal in het begin van dit verhaal plaatste:

5.jpg


Is dat een viertje?
Deze heeft anders wel Zimmerit, maar iets anders dan die je nu maakt...
 
Laatst bewerkt:
Word er hier gefoefeld met de zimmerit :dry::dry::dry:

Je stug begint er al aardig op te trekken droop, en mooi hoe je die zimmerit aanpakt. Trouwens je 2de antennevoet heb je ook schoon gedraaid.:)
 
Er wordt zeker niet gefoefeld, maar het zou wel een leuke uitzondering zijn als die Stug en stug IV zou zijn met een afwijkende Zimmerit.
 
@ Famo & DJs: Ikke foefelen? Ik zou niet durven. :laugh::laugh:


@ Johannes: Die Stug is inderdaad een 'vier'.
De Zimmerit die hij op zich heeft is van het Tiger motief.

Very stange doctor Watson... very strange indeed. :unsure:

Ik ben nu al blij dat ik niet de enige ben met een afwijkende Zimmerit. :laugh:


Droop
 
Ik weet dat de Duitsers ook in het veld Zimmerit aan brachten, dat zou hier ook wel eens gebeurd kunnen zijn.

Als ik ergens midden in Rusland zou zitten, onder een brandende zon, dan zou ik een moeilijk Zimmerit patroon ook aan mijn laars lappen en een makkelijker patroon nemen....:laugh:
 
@Modelbouwerke: mijn dank is o zo groot. :D


Ik weet dat de Duitsers ook in het veld Zimmerit aan brachten, dat zou hier ook wel eens gebeurd kunnen zijn.

Als ik ergens midden in Rusland zou zitten, onder een brandende zon, dan zou ik een moeilijk Zimmerit patroon ook aan mijn laars lappen en een makkelijker patroon nemen....:laugh:
Ik zou zelf de moeite niet doen om er uberhaupt een patoon in te maken.
Gewoon het zaakje d'r op kwakken en bollen met dat ding. :laugh:

Maar deze foto getuigt nu wel dat niet alles steeds aan voorschriften gebonden was en dat men in veel zaken zelf de vrije hand had.
En ik hier maar nadenken over welk Zimmerit motief ik zou gebruiken. :8

Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan