@Spaander: merci voor de interesse
Ik weet zelf ook niet in hoeverre ik veel tijd zal hebben om tijdens het weekend alle bouwverslagen te volgen (voor zover die tijdens het weekend al worden bijgehouden), ik zal zelf proberen zo nu en dan een update te posten maar dan simpelweg een foto onder verwijzing van het nummer in mijn stappenplan zoals opgenomen in mijn eerste post.
@Buzzy: nu je het zo zegt! In de instructie van Tamiya staan ze als diagonaal weergegeven, vreemd.. maar dit maakt het wel makkelijker. Ik laat gewoon een stompje staan zoals op de foto in de openingspost.
Mooie referentiefoto trouwens, dank! Het ziet er naar uit dat die niet veel verder ging komen met z'n afgebroken voorwielophanging.
@Peter: leuk om te lezen dat er hier en daar ideetjes van komen (waaronder zeker ook "zo ga ik het NIET doen"
). Ik ga het ambitieuze van het plan iets afzwakken door de camouflage te laten zitten.
0. De onderdelen zijn inmiddels gewassen, gedroogd en terug in de doos in stille afwachting van wat er komen gaat.
Ik heb besloten om mijn bouwplan iets aan te passen, vooral door meer aandacht te besteden aan het verweren en de camouflage weg te laten. Camouflage kost toch de nodige extra tijd en hoe meer ik naar voertuigen op het internet kijk, des te meer spreekt mij het 'naturel' exemplaar aan. Het pure, donkergele uiterlijk van dit voertuig vind ik inmiddels aansprekender dan het exemplaar met de camouflage dat ik wilde maken. De elegante vormen van dit voertuig komen zo vol in het zicht en ook de verwering kan naar mijn idee mooier worden weergegeven. De circa drie uur die ik aan het opbrengen van de camouflage uitspaar, kan ik nu mooi gebruiken voor die verwering.
Inmiddels heb ik ook de afstanden opgemeten van de velgdiameters, dus tot het rubber. Dit zijn ze:
A21 (2 voorwielen)
2x 14,94mm (voorkant)
2x 14,65mm (achterkant)
A10 (6 loopwielen voorkant)
6x 14,10mm (voorkant)
A16 (6 loopwielen achterkant)
6x 14,06mm (achterkant)
A15 (4 zijwielen binnenzijde)
4x 13,48 (voorkant)
4x 13,87 (achterkant)
A11 (4 zijwielen buitenzijde)
4x 13,48 (voorkant)
4x 13,87 (achterkant)
Natasja is zo lief geweest deze afstanden in Photoshop te zetten en de benodigde masks te tekenen (in te voeren), tot op de honderdste millimeter nauwkeurig. Eerst de papieren versie geprobeerd, altijd even checken of de printer waarheidsgetrouwe afstanden print. Dat blijkt het geval:
Daarna uitgeprint op een stickervel en I'm ready to go
Als iemand ook deze kit gaat bouwen en interesse heeft in de PDF, hoor ik het graag. Ik stuur hem wel even toe. Je hebt wel stickervel-printpapier nodig.