Bedankt Swa en Danny
Een beetje tijd genomen om foto's te trekken.
Zoals reeds gezegd, de Flak heeft nog wat extra detail gekregen, zoals een stripje styreen vooraan, een extra wieltje voor de bediening, de rekjes voor de magazijnen en dan nog een stukje vizier van de originele Hasegawa Flak, omdat dit toch iets fijner is dan de Revell.
Dan enkele foto's van het chassis, waar de luchttanks (?) aangebracht zijn en de winch, waar ik een stukje riggin draad heb rond gedraaid en via een geboord gaatje naar achteren heb laten lopen. Op het einde komt er nog een haakje hangen..
Niet dat er nog veel van te zien zal zijn, maar het geeft toch iets meer vulling
Met de zijwanden van de laadbak was ik ook niet zo tevreden, dus heb ik deze zo goed mogelijk verwijderd. Met een scherp breekmes heb ik eerst de lijnen, waar het stuk moest los komen, zachtjes ingekerfd, en daarna iets harder. Zowel aan de bovenkant, als de zijkant. Daarna met een afgeronde scalpel de restjes op de fender mooi weg geschraapt, zelfs ietsje meer dan waar de zijwanden stopten. De reden is simpelweg omdat er te veel lijmresten zichtbaar bleven. Deze extra ruimte is dan opgevuld met een stukje styreen, om op die manier terug een mooi rechte lijn te verkrijgen aan de zijkant.
Dan is er al één zijkant gemaakt, zoals Swaken reeds had geschreven, met micromesh en stripjes styreen. De onderzijde heb ik met metaalfolie gedaan (van een bakje van lasagne, meeneemchinees,..). Dit omdat het fijner is dan de styreenstrips, en niet echt zichtbaar zal zijn na montage. ook heb ik met hetzelfde metaalfolie een afdruk gemaakt van de schop op het originele deel, en met een stukje ijzerdraad als steel bevestigd aan de buitenzijde (nu onderzijde)
Zo zit het er nu uit na bevestigen
Zo, tot de volgende