Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/9 Ausf C Kanonenwagen. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de commentaren. Sculpteren is een "talent" dat je constant moet bijschaven, voortdurend oefenen verfijnd je kunsten.

@Famo : de 251 komt in het panzergrijs met een sterk verweerde whitewash, aangebracht met de haarlak methode.

Groeten Rik

Mooie vooruitgang met deze, en ja aangepaste figuren zijn altijd mooier ;)

Goedenavond Beste Kijkers !

De laatste foto's van de figuren voor ik de AB bovenhaal :

attachment.jpg

De officier die zijn arm rond het kanon slaat, heeft me wat kopzorgen bezorgd. De arm diende nauw aan te sluiten rond het kanon, maar ook tegen de dij van de andere soldaat. Al bij al ben ik toch tevreden met het resultaat.

attachment.jpg

Met één oog afgeplakt zal kijken door de verrekijker wat problemen opleveren ?

attachment.jpg

De oorspronkelijke pose van de arm van dit figuur was recht naar beneden, maar ik vond het wat logischer wanneer hij zich aan de rand zou vasthouden. Het figuur dat neerzit boven de munitiekoffer was voorzien in de kit van twee linkerhanden, daarom heb ik hem een resin hand gegeven uit de spare box, zodat hij toch zijn wapen kan vasthouden.

attachment.jpg

De officier met helm hield oorspronkelijk een verrekijker in zijn linkerhand, maar tijdens het opkuisen heb ik deze gebroken. Omdat resin onderdelen moeilijk te herstellen zijn, heb ik deze vervangen door een messing pijp.

attachment.jpg

De meeste figuren zullen geschilderd worden in een witte winterkledij.

attachment.jpg

Nogmaals een zicht op beide figuren op de motorkap. De plaat die de soldaten vasthouden wordt apart geschilderd, omdat het interieur met het kanon verwijderd wordt om te schilderen. Zo kan ik de binnenzijde van de cargo gemakkelijker afplakken.

attachment.jpg

Morgen begin ik met de primer. Vervolgens kan ik het voertuig verder afwerken.

Met de kerstvakantie in het vooruitzicht zal ik danig kunnen modelbouwen ! :):):)

Groeten Rik

Prachtige set figuren welke je daar hebt.
Ik kan het mij voorstellen dat je kopzorgen had bij die arm, ze heeft een zeer speciale houding, maar deze ziet er natuurlijk uit.
Echter door daarop te wijzen ben ik dat figuur nog eens beter gaan bekijken, en er klopte iets niet dacht ik. Op de laatste foto kwam het mij duidelijk. Hij zit volgens mijn bescheiden menig te veel vooruit.

attachment.jpg

Zijn onderrug heeft geen steun, en dus zit deze persoon zeer ongemakkelijk en zal dit niet zo lang uithouden -nono-
Ik weet niet of je deze nog kan/zal aanpassen?
Je ziet maar..

Ziet er zeer aantrekkelijk uit deze setting, komt deze in een dio of op een aangekleed ondergrondje?

@Beyond : In de finale fase heb ik een gasmasker toegevoegd waardoor het figuur steun heeft tegen het kanon en de frontplaat, maar waardoor de 'brotbeutel' iets verder af zit van de frontplaat. Het figuur zijn onderrug heeft echter wel nog steun.

@Ron : het wordt geen dio, maar het voertuig komt wel op een bescheiden ondergrond, kwestie van de aandacht niet te veel af te leiden naar het omliggende, maar wel naar de figuren.

Groeten Rik

Mooi tafereel wordt dit Rik super_zps0681fd38.gif
Prima aanpassingen aan de figuren, maar wil toch iets zeggen over de twee mannen
die met hun benen buitenboord zitten :

Hoe de kerel aan de linkerkant zit wil ik nog geloven omdat dat op de z/w foto goed te zien is.
De man aan de rechterkant echter ziet eruit alsof hij een meester in balanceren is.
Hij zit recht op een stalen plaat van ± 1cm dun en laat niet zien alsof hij zich ergens aan moet
vasthouden tijdens de rit.... het oogt letterlijk alsof hij daar gemonteerd is.

Ik zeg dit omdat ik me maar moeilijk kan voorstellen hoe een dergelijke zit op een voortbewegende halftrack
goed vol te houden is terwijl het hele lichaam rust op zo'n dunne stalen rand (auw...)

Doe ermee zoals je belieft en intussen veel plezier met de voortgang thumbsup_zpsq1yrw5jr.gif

@Peter : De foto toont een ietwat vertekend beeld. Het figuur rust inderdaad op de rand, maar eenmaal definitief bevestigd zal het met zijn hielen op de koffers steunen.

Groeten Rik

Met de Kerstvakantie kan er flink wat gebouwd worden ! Vorige week had ik de halftrack al in zijn panzergrau kleurtje gezet, met een blauw filter er bovenop. Na een laagje Alclad vernis is hij klaar voor zijn winter Whitewash.

Ziehier het resultaat :

attachment.jpg

De houten balk op de zijkant wordt nog verder geschilderd.

attachment.jpg

Zoals mijn referentiefoto het toonde, heb ik de motorkap vrijgelaten van de WW. Waarschijnlijk was deze WW gemaakt met een klaksopje, die door de hitte van de motor, op deze plaats vlugger verweerde ?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De binnenzijde is al voorzien van wat moddersporen.

De WW is intussen beschermd met een laagje Tamiya vernis, en dus klaar voor verdere verwering.

De figuren intussen krijgen ook al wat kleur.;)

Groeten Rik

Mooi werk rik komen er verder nog decals op of zijn deze nog verborgen onder het witte jasje😉ook hier word er gevolgd n uitgekeken naar de verdere verwering😉

Thanks for the comments !

@Beyond : de figuren zitten in de laatste fase van afwerking, dus foto's volgen binnenkort.

@Danny : het voertuig is gebaseerd op een historische foto van de 19 PzDiv ten tijde van Kharkov. AFV (waar de kit van stamt) heeft decals voorzien voor dit voertuig (de nummerplaat is dezelfde als op de foto), maar verder zijn er hier geen decals voor. Waarschijnlijk zitten deze onder de WW. Ook geen balkenkruis, hoewel ik hier in beraad heb gestaan om er al dan niet op te plaatsen. Door de soldaten die op het voertuig zitten zijn er geen balkenkruisen te zien, dus heb ik ze ook maar achterwege gelaten.

Groeten Rik

Hey,

Rik, da's terug in orde he man.
Ik vermoed dat je de haarlaktechniek hebt toegepast op je whitewash. Ben benieuwd naar de verdere verwering hiervan omdat ik dit nog niet gedaan heb, maar wel op het programma staat, vandaar mijn interesse. 😉

Thanks Swaken !

De WW is inderdaad gedaan via de haarlak methode. In twee opeenvolgende lagen : eerst het panzergrau met blauw filter gesealed met Alclad vernis. Hierop haarlak en een eerste dunne laag Tamiya wit, dit gechipt, opnieuw verzegeld met Alclad en dan (de tweede dag) dezelfde volgorde, maar de Alclad vernis werd vervangen door Tamiya vernis omwille van de volgende stappen. Ik heb de verwering gestart met AK Winter streaking grime om verticale verweerstrepen te verkrijgen. Omdat dit product op enamel basis is, werd een vernislaag van Tamiya aangebracht in de vorige stap.
Volgende zijn wat roeststrepen met olieverf (Burnt Sienna en Raw Umber) gevolgd door chips met Raw Umber.

Groeten Rik

Enkele foto's om mijn zondagavond te vullen, ik kan voorlopig niet verder met de Stummel omdat het grondwerk aan het drogen is.

attachment.jpg

Wielen en tracks liggen er op.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende zijn de figuren en nog wat sneeuw aanbrengen, zoals op de voorzijde.

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan