Goedenavond Beste Kijkers !
De laatste foto's van de figuren voor ik de AB bovenhaal :
De officier die zijn arm rond het kanon slaat, heeft me wat kopzorgen bezorgd. De arm diende nauw aan te sluiten rond het kanon, maar ook tegen de dij van de andere soldaat. Al bij al ben ik toch tevreden met het resultaat.
Met één oog afgeplakt zal kijken door de verrekijker wat problemen opleveren ?
De oorspronkelijke pose van de arm van dit figuur was recht naar beneden, maar ik vond het wat logischer wanneer hij zich aan de rand zou vasthouden. Het figuur dat neerzit boven de munitiekoffer was voorzien in de kit van twee linkerhanden, daarom heb ik hem een resin hand gegeven uit de spare box, zodat hij toch zijn wapen kan vasthouden.
De officier met helm hield oorspronkelijk een verrekijker in zijn linkerhand, maar tijdens het opkuisen heb ik deze gebroken. Omdat resin onderdelen moeilijk te herstellen zijn, heb ik deze vervangen door een messing pijp.
De meeste figuren zullen geschilderd worden in een witte winterkledij.
Nogmaals een zicht op beide figuren op de motorkap. De plaat die de soldaten vasthouden wordt apart geschilderd, omdat het interieur met het kanon verwijderd wordt om te schilderen. Zo kan ik de binnenzijde van de cargo gemakkelijker afplakken.
Morgen begin ik met de primer. Vervolgens kan ik het voertuig verder afwerken.
Met de kerstvakantie in het vooruitzicht zal ik danig kunnen modelbouwen !
)
Groeten Rik