Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/9 Ausf C Kanonenwagen. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie foto's Rik als de figuren van het zelfde niveau zijn kunnen we maar een ding aan toevoegen top werkje weer van u...😉

Thanks for the comments !

@Buzzy : you wish !

@Danny : de figuren moeten nog wat verweerd worden : paintchips, roest,... euh nee, enkel wat modder op hun kleren. Maar ik zal ze pas in het voertuig plaatsen wanneer dit vast staat op het grondwerk. Kwestie van niks te beschadigen tijdens het verder manipuleren.

Groeten Rik

Hey,

Rik, bedankt voor de WW uitleg. Ik dacht wel aan zoiets maar heb dit zelf nog niet uitgevoerd. Beter eens navragen aan een ervaren modelbouwer voordat ikzelf er ook eens ga aan beginnen. Kwestie van te checken hoe mijn gedachten liggen op dat gebied. :)

Ik vind het zeer geslaagd tot nu toe. De moeilijkheid ligt hem in het feit van niet teveel te overdrijven in zulke toestanden.
Ben benieuwd naar de ondergrond, is deze uitgebreid of houden we deze maal op vignette-niveau.... :) ;)
Allesinds veel succes met de opbouw... ;)

@Buzzy : deze was mijn tweede 251, de vorige was de Krankenwagen, de volgende wordt een Funkwagen : 251/6 Ausf B, een kit van Zvezda. Zo zal mijn collectie zich uitbreiden. Heb trouwens nog drie kits gekregen voor Kerst...

@Swaken : inderdaad, het grondwerkje zal zich beperken tot vignette grootte. Enkel een muddy road, met wat sneeuw aan één kant met hierin een telegraafpaal, kwestie om de 'factor hoogte' tevreden te stellen.

Groeten Rik

Goedenavond Beste Kijkers !

De Kharkov vignette is af.

Enkele foto's :

attachment.jpg

Dat hoekje dat vrij is, rechts, is voorzien voor een naamplaatje, maar dat is besteld en nog niet geleverd...

attachment.jpg

Eerst was ik van plan om en reserveband aan de zijkant te hangen, maar daar dit nogal groot uitviel en teveel de aandacht zou trekken, heb ik dan maar een helm over de rand gehangen. Het breekt wat het vlak aan de zijkant zonder dat het te veel in 't oog springt.

attachment.jpg

De glans van de modder heb ik bekomen met Wet Effects van MIG, op sommige plaatsen versterkt met Murky Water van Wilder.

attachment.jpg

De sneeuw is gemaakt met microballoons, vastgekleefd in sproeilijm (Bison) en wanneer het droog was overspoten met Humbrol wit.

attachment.jpg

Groeten Rik

Alweer een zeer knap diotje, Rik. Die Microballons waar je de sneeuw mee gemaakt hebt,hoe ziet dat eruit en waar kan je dit verkrijgen?

Grtz Bart.

@Bart : die microballoons kun je niet beter vergelijken als met bloemsuiker, maar 'k zou het niet op een taart strooien...

https://polyestershoppen.nl/vulstoffen/witte-microballoons-151.html?gclid=CIW4pcDmi8oCFQbnwgodgOIB6A
Hier heb ik die balloons gekocht, een pot van 200 gr kost 11.95 €. Dat is een volume van ongeveer 1 liter ! Dus daarmee kun je het al een beetje laten sneeuwen.

Indien het je interesseert : mijn werkwijze.
Eerst heb ik een gladde ondergrond gemaakt uit gips. Nadat deze een dag heeft kunnen drogen, heb ik het oppervlak mooi glad geschuurd met fijn schuurpapier.
Dit is dan een eerste maal geschilderd, met de AB, met witte Humbrol. Eenmaal de verf goed droog, een eerste laag sproeilijm met hierover de microballloons gestrooid mbv een theezeefje. De laag is te dik ! Voor je een volgende laag aanbrengt moet je het teveel van balloons verwijderen. Afschudden en even blazen.
Ik heb vier verschillende lagen microballoons aangebracht, op verschillende tijdstippen. Telkens een paar uur laten drogen. Nadat de laatste waren aangebracht, een nachtje laten drogen en dan opnieuw een laag witte Humbrol en Alclad Gloss vernis in een verhouding 50/50.

Groeten Rik

Zeer mooi Rik maar toch een kleine opmerking als ik mag:

Je hebt een modderig en dus nat wegdek maar ik heb de indruk dat je loopvlak van de banden en tracks nog droog is. Vermits het een voertuig in beweging is zou je dit dus beter eens behandelen met blinkende vernis of een ander product.
Misschien ook de binnenzijde van de spatborden wat vochtiger tonen.

Hoop dat dit kan helpen bij de algemene afwerking van een heel mooi dio.

Zeer geslaagd dio.
Als ik deze op een beurs tegen kom zal ik deze zeker eens van dichtbij bekijken ;)

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal de opmerking van Erwin zeker in rekening brengen, ik had hier nog niet bij stilgestaan.

Groeten Rik

ziet er geslaag uit, ik weet niet af het doenbaar is om de sneeuw langs de kant van de weg nog een beetje te verkleuren omdat daar het vuil en modder opgegooid wordt bij het rijden, voor de rest een schiterend project

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan