Hoofdsponsor

1/35 ShkH DANA vz.77 houwitser [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi scratchwerk, leuke aanpassingen.

Dat wordt een flinke klus om te schilderen en verweren.

Leef je maar lekker uit !

Groeten Rik

goed oog voor detail: dat stukje onbekende apparatuur. Ook leuk dat je een beschrijving geeft van hoe je sommige onderdelen maakt. Dit zijn gouden tips voor een beginner zoals mij.

Bedankt voor de aanmoedigingen. Ik benieuwd of er nog niemand zin heeft gekregen om deze kit te maken. Hij biedt veel mogelijkheden voor camouflageschema's, van saaie olijfkleur tot gifgroen gestreept, zandkleur of NAVO-3-tone. Het wordt inderdaad een afplakklus maar het zwart is heel degelijk als primer, het houdt zelfs stand tegen licht aankrassen met een mes.

Al het scratchwerk zou nu gedaan moeten zijn, ik ben er nog een dag aan bezig geweest en nu staat alles in de primer, nog voordat mijn spuitbus opgeraakt is. Delen zijn afgeplakt of opgevuld met plastic folie en Tamiya-tape.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit wordt een figuurtje dat ik ergens op de truck ga neerzetten. Het is een resinfiguur van TORO Models.

attachment.jpg

En dit is het diorama waar de truck op komt te staan. Ik heb de wanden rechter gemaakt door een tweede maal plaaster in een bekisting te gieten. Daardoor steekt het reliëf beter af en is het Vallejowater in het midden beter te zien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de plekken waar het nog glad is, moet ik nog met pigmenten in de weer, denk ik.

Mooie vorderingen Steven. Ziet er goed uit.
Hele verbetering aan de ondergrond.
Ben benieuwd naar wat volgt.

Mark

WOUW veel details en heel mooi werk op de wielenophanging! Ik vind het wel een moeilijke uitdaging op zo'n grote model.

Thierry

Dank jullie voor de complimentjes, hier nog wat showfoto's. De turret zit na een beetje geknoei ineen, alles is klaar voor een fikse lading groene verf.

attachment.jpg

attachment.jpg

De toren is nog niet vastgeklikt, er zit nog wat masking in de weg.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu wordt het "Lady Gaga" of "Fiona"?

http://www.isaf.wp.mil.pl/pl/4_818.html

Hele mooie en interessante bouw tot nu toe, en benieuwd naar het jasje...

beide verschillen enkel met de naam op de loop zo te zien, dus... Fiona (niet zo'n fan van Lady Gaga ;-) )

Kleine vraag tussendoor, als je 1 van deze bouwt, moet de MG er dan op of af, maar zie deze niet staan op de foto's.

Ze hebben hun machinegeweer wel bij op missie, maar het is beter van nut op de ommuring van het kamp:

7783.jpg

De mijne heeft zich zogezegd buiten de ommuring begeven, dus krijgt hij zijn defensieve bewapening mee.

Wat de keuze betreft: om dezelfde reden ging ik ook al voor de Fiona gaan, ik heb het wel voor Shrek.

We zien af en toe nog groen achter onze oren, letterlijk dan.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals je kan zien, is er met kneedgom en papier een masking opgelegd die ons een soft edge camo zou moeten opleveren.

attachment.jpg

Deze felle groene kleur is niet overdreven, er zijn zowel DANA's met olive drab als dit smaragdgroen in omloop. Dit zal door de verwering met stuifzand nog afzwakken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier zal nog verlichting toegevoegd worden. De nummerplaat zal wellicht vervangen moeten worden, wat enigszins zonde is...

attachment.jpg

Het chassis is met behulp van papier afgeschermd. De stempel rechts moest vanuit alle mogelijke hoeken gespoten worden om dekkend geschilderd te zijn. Het rooster voor de turbopomp is zonet nog toegevoegd nadat het apart gespoten werd.

attachment.jpg

Het viel nog goed mee om de diepere hoekjes van het kanon te bereiken, maar de transportband is wel mee groen geworden.

attachment.jpg

Een gevalletje overspray door een verdwenen papiertje. Hier kan ik best eens overgaan en van de gelegenheid gebruik maken om het zwart te postshaden.

attachment.jpg

Nog zolang wachten tot we het bruin kunnen toevoegen...

Mooi spuitwerk !

Meer kan in niet kwijt over je model, want ik ben niet zo goed thuis (eigenlijk helemaal niks) in het moderne materiaal. Heb meer een voorkeur voor WWII.

Succes nog.

Groeten Rik

Geweldig veel detail voeg je hier toe Steven en je merkt dat dit direct het voertuig een stage hoger brengt,het spuitwerk is topie!!!

Dank u jongens, hier alweer de volgende kleur. Ook is de overspray in het zwart verwijderd. Ik kan dadelijk gaan decallen, eindelijk.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hola!!!!! prachtig gedaan en mooie kleuren.

Daar je model al volledig in het zwart stond had je een beetje moeten spelen met het groen en bruin. Ik bedoel daarmee dat je het zwart ook had kunnen gebruiken als pre-shading. Tijdens het spuiten de dieperliggende- naden, -stukken ook de gedeelten achter de wielen en andere onderste gedeelten van het voertuig minder dekkend spuiten. Zo maak je al schaduwen gewoon door minder dekkend te spuiten.
Wel moet je dan ook de vlakken waar het bruin komt ook afdekken. Dus als het het groen spuit, de zwarte en de te spuiten bruine vlakken afdekken. Spuit je het bruin dek je de zwarte en groene vlekken af. Zo kan je het zwart ook als preshading gebruiken als je het bruin spuit.

Allez , tis maar een tip é

Probleem was dat het zwart zelf niet gepreshade kon worden omdat niks nog te zien blijft door die zwarte spuitbuslak. Ik heb wel eens een zwarte F117 wit gepreshade maar dat was op zwart plastic dus kon ik vrij transparant spuiten. Hier zou het via postshade moeten. Maar ik haal er vast nog veel uit met een pinwash, details genoeg om te accentueren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan