Hoofdsponsor

1/35 ShkH DANA vz.77 houwitser [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je, Yves. Hier nog wat plaatjes.

attachment.jpg

Rubberbanden met whitewash in waterige acrylverf. Hier komen nog pigmenten op de loopvlakken.

attachment.jpg

Decals van TORO MODELS, prima spul. Wel de referenties erbij houden, de instructies zijn niet allemaal juist.

attachment.jpg

attachment.jpg

Sommige munitiekasten staan open. Hier is met schaduwen en highlighten gewerkt. De binnekanten van de panelen zijn een van de weinige dingen waar ik geen referentie voor had en die zijn dus ongescratcht gebleven.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoek de zeven verschillen.

Steven ...dit is prachtig...wat een belevenis om deze plaatjes te kunnen aanschouwen :8:8:8echt een top prestatie...zowel op schildergebied...als op referentie navolging...topprestatie..;);););)

Bedankt, Spaander, hier nog een paar!

attachment.jpg

Tijdens het aanbrengen van AK Interactive regenstrepen, maskeren van de hull in de vorm van handafdrukken.

attachment.jpg

Verwijderen van de masking met een pincet. Als je goed aandrukt, staat elke vinger er op.

attachment.jpg

attachment.jpg

Afmeten hoe groot het masker voor de roodwitte jalon moet worden.

attachment.jpg

Masker uitsnijden na aftekenen vakjes, goed aanbrengen op de wit geschilderde jalon. Dan verschillende keren rood overschilderen.

attachment.jpg

Het beoogde resultaat is bereikt als je de punt metallic inkleurt. Met deze jalons moest ik vroeger vaak zelf werken om opgravingen te fotograferen.

Dat was eigenlijk al gebeurd ondertussen, bedankt voor de opmerking. Hier de huidige stand van zaken:

attachment.jpg

Verwering met AK regenstrepen, onderaan airbrush en pigmenten. SKP lichtenset toegevoegd, banden gemonteerd.

attachment.jpg

Voetafdrukken met een sjabloon uitgeboord in Tamiyatape, een aantal keer herbruikbaar.

attachment.jpg

Glaswerk gescratcht voor de gepantserde luiken vooraan.

attachment.jpg

Verwering onderaan het chassis met de airbrush aangebracht. Vallejo Iraqui Sand en wit gemengd ong. 60/40, waterig zodat het wat spettert...

attachment.jpg

Kunstmatige verdikking in de wielen door middel van een moer in de band. Fixeren van pigment in de bandenprofielen.

attachment.jpg

Details gescratcht voor onder de motorkap, er is nog een 2-cilinder startmotor in aanbouw.

attachment.jpg

SKP voorlichten (verweerd), , pinkers en de voorruitjes zijn afgeplakt geweest en met wash bevuild vooraleer de ruitenwissers toegevoegd zijn.

attachment.jpg

SKP reflectoren en pinkers.

attachment.jpg

attachment.jpg

SKP achterlichten.

Nu maar eens aan de figuren voortwerken...

Dit is hoe de figuren er gisteren bijstonden.

attachment.jpg

attachment.jpg

De ene z'n kostuum is ondertussen al met een donkergroene "panelline wash" behandeld.

attachment.jpg

attachment.jpg

Er was ook nog wat toegevoegd aan het motorcompartiment: een hulpmotor en wat wandprofielen, beide scratch. Ik heb ook voorlopige eindfoto's in afwachting van de montage op het diorama. Hier komen ze.

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier zie je wat er aan de originele kit toegevoegd is qua PE en scratch. De witte puntjes zijn hand/voetafdrukken en de meetstok.

attachment.jpg

Motor goed zichtbaar opgesteld.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het diorama is nu aangepast en half herbeschilderd. Ik zoek nog iets om het tafereel af te maken.

Deze kerels komen alvast op het diorama. Ik heb in Oostende geen toepasselijke figuren gevonden, behalve de bekende Middle Easterners van Meng maar die zijn te modern gekleed.

attachment.jpg

Hier moesten ze nog mat gelakt worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier zijn ze afgewerkt. De rechtse heeft een paar ISAF-decals van de linkse overgenomen. Hij kijkt zo verbaasd dat ik hem best naar iets grappigs laat kijken. Ik zal dit diorama dus nog niet meteen af krijgen, want ik heb nog geen sideshow gevonden.

De nieuwe, laatste figuur voor het diorama is een Afghaan van Evolution Miniatures, die op het diorama bezig zal zijn met het bijeenschrapen van "scrap metal", een job die meestal door kleine jochies uitgevoerd wordt. Hij zal daarbij een poging doen om wat oud koper mee te graaien dat de Dana-schutters achtergelaten hebben. Dit komt hem op een uitbrander te staan van de commandant.

attachment.jpg

Om op het hobbelige terrein goed weg te komen met zijn buit, heeft onze vriend een gammele kruiwagen ter beschikking, die volledig gescratcht moest worden uit een wiel van een 1/48 F-117, een stuk aluminiumgraveerplaat van Kodak en wat nietjes en stangetjes. Daarover lagen matzwarte en roestkleurige Humbrolverf.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan volgde mijn eerste poging tot haarlaktechniek, met groene acrylverf als deklaag. Na het afbladderen volgde nog grijze chipping en olive drab schaduw. Er komt maar één handvat aan de wagen, misschien heeft hij hem ook wel ergens van de schroothoop gehaald.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het is een wat grote bak, maar dat stoort vast niet. Dit moet er in komen, na ook wat haarlakstunts in verschillende kleurtjes:

attachment.jpg

De naam zou iets moeten worden zoals "Finders keepers".

Hier volgen de foto's van het quasi afgewerkte diorama. Een paar kleine voorwerpen en een naamplaatje ontbreken nog, maar dat kan nog een tijdje zo blijven, het moet maar af zijn bij de volgende modelbouwbeurs. De kruiwagen is wat ingekort.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier hoort nog een helm bij te liggen die ik gisteren kwijtspeelde.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb net tien eindfoto's naar moderator Beyond gestuurd. Alleen, ik zie mijn privéberichten blijkbaar niet, ik zie de hoofding met daaronder een blanco pagina. Kan er iets mis zijn met de privéberichteninstellingen?

De eindfoto's zijn geplaatst en kunnen hier bekeken worden :)

Ik kan geen antwoord geven op je PB probleem, ik leg het even voor bij de mods ;)

Bedankt, Beyond. Mijn inbox zie ik wel, maarmijn tweede bericht met de bestandsnamen verschijnt dan weer niet.

attachment.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan