Hoofdsponsor

1/35 SOMUA S35 Belgium may 1940

ERVARING
Steeds weer bijlerend en zoekend
BOUWWIJZE
uit de doos
BOUWBUDGET
.
BOUWSTATUS
start op 08/01/24
COMMENTAREN
steeds welkom
Het zijn de details die het doen in een diorama Pascal en ik kan mij geen enkel dio herinneren waar men over dit detail aan gedacht heeft.
Maar ben ook benieuwd hoe je dit gerealiseerd hebt want ik word hier in de streek bijna dagelijks geconfronteerd met paardendrops en ze zien er verdomd goed realistisch uit, enkel de geur ontbreekt !
 
P9230001.JPG

P9230002.JPG

P9230003.JPG

Ik had nog bolletjes die appels moesten voorstellen in een mislukte oefening.
Die waren gemaakt met green stuff en had die bij gehouden.
Ik heb een glas van een kader waar ik lijm projecten op maak voor gras en allerlei.
Heb dan wat c.a lijm op het glas gelegd en direct de bolletjes erop gelegd mat wat mud en grass van vallejo om het stro effect wat te krijgen.
Sommige nijp ik plat om wat variatie te hebben.
Dit schraap ik dan los van het glas en begin er wat verf en wash op aan te brengen .
De afwerking is met zwarte panel line van tamiya.
Hoop dat het wat duidelijk is.
 
Proficiat, nu hebben we er een idee van en ik vind het heel goed gevonden inclusief het hergebruiken van materiaal dat men liggen/gespaard heeft.
Misschien een topic in de "how to" getiteld "Paardendrollen maken" ?
 
Dan nu de tracks.
In deze heb ik niet veel ervaring en heb dan maar zw/wit foto's bekeken om de tracks te verweren.
Mijn conclusie is dat ze niet echt vuil moesten zijn maar zand en gras met mate heb ik geprobeerd.
Een held ga ik er niet in worden vermits ik dit te weinig doe.
De tracks waren al een gevecht op zichzelf om ze te bevestigen.
Ook een decal is fout in de doos en ben wat aan het proberen om dit te verhelpen met decal papier.
Maar ook hier zal het uitzoeken worden.

P9240019.JPG

P9240021.JPG

P9240023.JPG

P9240027.JPG

P9240029.JPG

P9240030.JPG




P9240038.JPG

P9240033.JPG

De ketting ziet er nog te nieuw uit zie ik nu pas en zal wat bij gewerkt worden.
 
Laatst bewerkt:
Als je die decal aan de andere kant van het voertuig had aangebracht dan was die wel goed geweest :cool:

Wheatheren van voertuigen moet je ook inderdaad regelmatig doen om er iets van te maken. Het ziet er toch niet echt slecht hoor en we kijken nu tegen super close-ups aan wat ook vertekend.
 
wow even bijgelezen , echt ik heb twee x in mijn ogen moeten wrijven er is foto in het verlengde van de tuin denk ik wel ik dacht dat het een foto was van een echte boerderij
echt ongelooflijk knap
 
Als je die decal aan de andere kant van het voertuig had aangebracht dan was die wel goed geweest
De tank heeft aan beide zijden hetzelfde kenteken Ron en de paarden moeten aan beide zijden naar voor gericht zijn.
Toch wel een belangrijke fout daar.

P9250002.JPG..Schermafbeelding 2024-09-25 162732.jpg..Schermafbeelding 2024-09-25 163208.jpg
 
Pascal, ik kan je honderd procent volgen voor wat de foute decal betreft. Dit zou mij ook storen. Hopelijk vind je hiervoor een oplossing.
 
Vandaag de figuren met paard bekeken en hier en daar wat proberen te verbeteren.
De opmerking van Erwin over het groeten bleef me achtervolgen.
Ik breek niet graag onderdelen af omdat dit steeds met risico's gaat.
Het hoofd was al een miserie om die erop te krijgen dus die laat ik voor wat het is.
Weet het wel (,, Als je niet kan dansen ligt het aan het orkestje'').
Dit is het resultaat zoals ze op het diorama gaan komen te staan.

P9270010.JPG

P9270004.JPG

P9270002.JPG
 
Lap, weeral mijn schuld :biggrin: :biggrin: :biggrin: , grapje hoor !!
Ja, maar juist is juist en zijn hand staat nu goed hoop ik.
De gezichten van de Belgische soldaten trekken op niet veel en heb besloten ze toch te veranderen.
Die daar groet ga ik niet zo laten.

iytcf.JPG

De rijkswachter heb ik ook wat veranderd zodat het niet steeds dezelfde is.
Heb de leeuw van anderen Belgische soldaat zijn helm op een andere helm aangebracht met dit resultaat.

P9270001.JPG

P9270002.JPG

P9270003.JPG

P9270005.JPG

Zo is er toch wat afwisseling.
 
Het embleem op zijn helm staat ietsje scheef Pascal maar ik denk dat, eens geplaatst op het dio, dit niet meer zal opvallen.
 
Geen sinecure, aanpassingen aan dergelijke kleine figuurtjes.
Foto's zijn sterk uitvergroot dus ik denk dat minieme foutjes niet gaan opvallen.
Mooi werk in ieder geval.
 
Pascal, bij het uitprinten van mijn decals had ik ook eerst te grote pixels zoals op jouw embleem. Ik merkte dat ik de afbeelding niet mocht reduceren in het tekenprogramma maar gewoon in de afdrukgrootte van de printer. De soldaten zien er fraai uit.
 
Terug
Bovenaan