Hoofdsponsor

Sopwith Camel f1 Belgisch. 1/16

ERVARING
In deze materie eerder durver dan kunner.
BOUWWIJZE
Indien nodig hier en daar wat aanpassingen.
BOUWBUDGET
+++++
BOUWSTATUS
Van het begin.
COMMENTAREN
Zeker welkom en laat jullie gerust gaan.
Ziet er niet simpel uit. Gelukkig heb je al enige ervaring om enkele stappen vooruit te denken voor wat de latere rigging betreft. Succes verder.

Viel toch wel mee met die uitdruk punten :ROFLMAO:

Weet je misschien uit welk jaar die kit komt vraag dit eigenlijk om die verschillende kleuren onderdelen?

Weet je misschien uit welk jaar die kit komt vraag dit eigenlijk om die verschillende kleuren onderdelen?
op het boekje staat printed in Japan 2014 Ron.
Ik denk ergens gelezen te hebben dat het de bedoeling is om de kit gewoon uit de doos te bouwen zonder te schilderen.

....
Ik denk ergens gelezen te hebben dat het de bedoeling is om de kit gewoon uit de doos te bouwen zonder te schilderen.
Zonder te schilderen is volgens mij niet zo'n goed idee :nowink:
Mijn ervaring heeft mij geleerd dat plastic zonder verf-/laklaag na verloop van tijd "uitdroogt" en daardoor zeer broos wordt, zeker als deze nu en dan in zonlicht staat. Met als gevolg dat het model na een tiental jaren bij te hard kijken al uiteen zal brokkelen ;)

Mooie vorderingen anders :-)

Da's door UV-licht dat de polymeerketens van de kunststof gebroken worden, wat leidt tot het brosser worden. De kunststof vroeger was daar meer onderhevig aan dan de huidige kunststoffen, maar die laatste sluiten het niet uit.

Daarnaast geeft het uiteindelijk toch schilderen een uniformer resultaat..., waarbij je schuren en vullen kan wegwerken...

Terug
Bovenaan