Hoofdsponsor

Sopwith Camel f1 Belgisch. 1/16

ERVARING
In deze materie eerder durver dan kunner.
BOUWWIJZE
Indien nodig hier en daar wat aanpassingen.
BOUWBUDGET
+++++
BOUWSTATUS
Van het begin.
COMMENTAREN
Zeker welkom en laat jullie gerust gaan.

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Door omstandigheden kan ik even niet met de AB werken en is ineens een goede reden om aan het volgende avontuur te starten.
Dus openen we de grote doos 1/16 van Hasegawa.
Vind openen van nieuwe doos steeds weer spannend en met gezonde nieuwsgierigheid geniet ik steeds weer.
Had tussendoor al eens wat rond gekeken en bij de meesten bouwers ging de chroom er al direct af.
En na het zien van de onderdelen begrijp ik waarom.(Ook bij de autobouwers lees ik dit veel).
Enkele uren in de dasty deed dit werk voortreffelijk, zonder dat ik er iets aan heb moeten doen.

P1070001.JPG

P1070002.JPG

P1080005.JPG

Dit was het voorbereidend werk om morgen te kunnen starten .

@Michel toch heb je dan nooit opgelet :LOL:
Ik gebruik de Dasty ook voor verf te verwijderen van een model Acryl en ook Aclad merkte ik. En Dasty is ook in mijn ultrasoon terug te vinden.

Lijkt een mooi model om te bouwen Pascal.

Niet direct mijn domein want ik heb totaal geen ervaring in deze materie. Ik ga dit project wel van nabij volgen.
Wat het gebruik van Dasty betreft, dit kende ik ook nog niet. Heb eens snel rondgesurft maar blijkbaar is er een heel gamma aan Dasty producten. Welke type Dasty gebruik je juist? Is er een verschil in resultaat voor acryl en andere soorten verf ?

Bedankt voor de interesse en zal hier mijn best doen.
Niet direct mijn domein want ik heb totaal geen ervaring in deze materie. Ik ga dit project wel van nabij volgen.
Wat het gebruik van Dasty betreft, dit kende ik ook nog niet. Heb eens snel rondgesurft maar blijkbaar is er een heel gamma aan Dasty producten. Welke type Dasty gebruik je juist? Is er een verschil in resultaat voor acryl en andere soorten verf ?
Heel lange tijd terug, had ik dit inderdaad in Ron zijn topic over dit product gelezen.
Was toen ook op zoek gegaan om het in huis te halen.
Tevergeefs had ik zoektocht opgegeven tot ik veel later in Merksem een winkel tegenkwam met grote reclame over dasty.
De winkelketen heet Wibra en kende deze zelfs niet.
Is goedkoop en werkt veel beter dan ovenreiniger en een pak goedkoper.
Blijft heel lang bruikbaar in gesloten pot.

P1090007.JPG

@Michel toch heb je dan nooit opgelet :LOL:
Ik gebruik de Dasty ook voor verf te verwijderen van een model Acryl en ook Aclad merkte ik. En Dasty is ook in mijn ultrasoon terug te vinden.
Dat je het ook in de ultrasoon gebruikt , dat durfde ik niet, maar vanaf nu ga ik het wel doen.
Bedankt voor de info.
Benieuwd naar deze. Hoe ga je hiervan een Belgisch model maken? Of ben je van plan deze deels te bekleden?
Ja,ik zoek hem te voorzien van volledig canvas met linnen.
Heb nog geen echt plan maar gaandeweg hoop ik een goede manier te vinden om dit klaar te spelen.

Dat je het ook in de ultrasoon gebruikt , dat durfde ik niet, maar vanaf nu ga ik het wel doen.
Bedankt voor de info.

Kleine waarschuwing is wel op zijn plaats :-) vergeet niet je airbrush eruit te halen als je klaar ben want spuitkopje word zo zwart als roet en de binnenzijde van de AB word ook zwart. Dat grapje had ik dus met mijn airbrush die ik was vergeten eruit te halen en na een paar dagen dus alles zwart met uitzondering van de buitenkant van de AB. Maar het heeft geen nadelige gevolgen en spuit nog even goed nieuw want anders deel ik het niet met de groep.

Terug
Bovenaan