Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.......
Met 2 vliegerkes en 2 staff cars in de pijpleiding begon het hier toch weer te kriebelen om een nieuwe doos open te trekken en een andere GMC te bouwen. Gelukkig kreeg mijn verstand (soms wint het ) de bovenhand en werd besloten om eerst eens iets aan te pakken wat hier reeds jaren ligt rond te slingeren in één of andere vorm van afwerking.
En zo komen we bij de Steyr 250, een voertuig dat voornamelijk gebruikt werd bij het begin van WO2 bij de inval in Polen, de Blitzkrieg en later in Rusland. Het is een voertuig behorende tot de vroegere kübelwagens omwille van de vorm van de zetels (kübel = bucket seat = kuipzetel).
Het reeds gebouwde voertuig kwam bij mij terecht in 2007 toen ik een collectie reeds gebouwde voertuigen "erfde" van een overleden modelbouwer. Het was het enige voertuig van dit type dat er in stak en ik vond het een uitdaging om dit opnieuw te bouwen. Er werd dan ook gestart met de opkuis, verwijderen van de oude verf en het demonteren van onderdelen. Het was echter zo slecht dat het opzij werd gelegd in afwachting en hoop op meer gegevens en documentatie.
De kit is van Wespe Models en dat zegt genoeg denk ik, is volledig resin en schaal 1/35.
Er is bijna geen documentatie over te vinden behalve een handvol foto's op het net en in dit vuil boeksken
Het bouwplan is heel sumier dus zoek het maar uit:
Aan de zijkanten van het voertuig zijn ronde buizen bevestigd en aanvankelijk had ik geen idee wat dit was maar later bleken dit de oprolbare portieren te zijn. Dat zal allemaal moeten vervangen worden en herbouwd.
After market spullen zijn onbestaande en het enige wat ik er extra zou willen op aanbrengen zijn enkele "knuppeldecke", een soort mat gemaakt van twijgen en gebruikt om onder de wielen van een voertuig te steken als het vastgereden is.
en zo kwam ie uit het bad.
Ziet er een wreed machientje uit hé?
Tot heden ben ik er nog maar één tegengekomen op beurzen en wedstrijdtafels dus raar zijn ze wel.
Het zal een trage rebuild worden want er is nog veel werk aan.
Wordt vervolgd.
Met 2 vliegerkes en 2 staff cars in de pijpleiding begon het hier toch weer te kriebelen om een nieuwe doos open te trekken en een andere GMC te bouwen. Gelukkig kreeg mijn verstand (soms wint het ) de bovenhand en werd besloten om eerst eens iets aan te pakken wat hier reeds jaren ligt rond te slingeren in één of andere vorm van afwerking.
En zo komen we bij de Steyr 250, een voertuig dat voornamelijk gebruikt werd bij het begin van WO2 bij de inval in Polen, de Blitzkrieg en later in Rusland. Het is een voertuig behorende tot de vroegere kübelwagens omwille van de vorm van de zetels (kübel = bucket seat = kuipzetel).
Het reeds gebouwde voertuig kwam bij mij terecht in 2007 toen ik een collectie reeds gebouwde voertuigen "erfde" van een overleden modelbouwer. Het was het enige voertuig van dit type dat er in stak en ik vond het een uitdaging om dit opnieuw te bouwen. Er werd dan ook gestart met de opkuis, verwijderen van de oude verf en het demonteren van onderdelen. Het was echter zo slecht dat het opzij werd gelegd in afwachting en hoop op meer gegevens en documentatie.
De kit is van Wespe Models en dat zegt genoeg denk ik, is volledig resin en schaal 1/35.
Er is bijna geen documentatie over te vinden behalve een handvol foto's op het net en in dit vuil boeksken
Het bouwplan is heel sumier dus zoek het maar uit:
Aan de zijkanten van het voertuig zijn ronde buizen bevestigd en aanvankelijk had ik geen idee wat dit was maar later bleken dit de oprolbare portieren te zijn. Dat zal allemaal moeten vervangen worden en herbouwd.
After market spullen zijn onbestaande en het enige wat ik er extra zou willen op aanbrengen zijn enkele "knuppeldecke", een soort mat gemaakt van twijgen en gebruikt om onder de wielen van een voertuig te steken als het vastgereden is.
en zo kwam ie uit het bad.
Ziet er een wreed machientje uit hé?
Tot heden ben ik er nog maar één tegengekomen op beurzen en wedstrijdtafels dus raar zijn ze wel.
Het zal een trage rebuild worden want er is nog veel werk aan.
Wordt vervolgd.