Hoofdsponsor

1/35 Steyr 250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap Erwin hoe je zo dat opgevouwen frame voor het dak hebt uitgevogeld !
Andere vorderingen zien er ook goed uit, hou vol en ga zo door.

opgevouwen groetje ;)

knap werk Erwin, is precies behoorlijk wat research aan vooraf gegaan allemaal. ik volg m van dichtbij! mijn recup modelletjes gaan toch van iets mindere kwaliteit zijn vrees ik.

Blij dat ik het voorbije weekend een beetje heb kunnen verder werken.
Vooreerst de onderzijde van het voertuig maar beetje verder afgewerkt en in Vallejo Grey Primer gespoten d.m.v. een spuitbus welke ik gewonnen had op de laatste ledendag. De wielen zijn ondertussen ook reeds gespoten maar nog niet gemonteerd.

attachment.jpg

Dan begon het verder afwerken van het voertuig waarbij steeds de tweestrijd: moet ik nu eerst dit of dat monteren?
Uiteindelijk toch maar het buikgevoel gevolgd met het monteren van het gesloten portier rechts, het open portier links, een versnellingspook en een deels scratch gebouwde handrem, de beide richtingsaanwijzers (recup van een andere Steyr) en stuurkolom. het stuur zelf zal slechts op het einde geplaatst worden net zoals de achteruitkijkspiegel links.

attachment.jpg

attachment.jpg

Behoudens een paar details is het voertuig nu klaar voor zijn volledige basis kleurlaag Vallejo Grey Primer.

Wordt vervolgd.

Hier is ie dan in zijn Vallejo Grey Primer jasje.
Nog enkele onvolmaaktheden wegwerken en we kunnen met de schilderwerken beginnen. Vermits het een voertuig is uit het begin van WO2 zal het een combinatie worden van Vallejo 70995 German Grey, 70994 Dark Grey, 70964 Field Blue en 70905 Blue Grey Pale. We zien wel hoe het uitkomt.

attachment.jpg

Eventjes zicht op het interieur dat eerst zal gespoten worden om reden dat het dashboard dan verder kan afgewerkt worden alsook de zetels met hun lederen bekleding (voelt ge het al komen?). Het stuur zal pas op het einde geplaatst worden.

attachment.jpg

Eén van de belangrijkste taken die nog uit te voeren is, is het maken van de voorruit en de bijhorende ruitenwissers. De linker achteruitkijkspiegel ligt reeds klaar.

Wordt vervolgd.

toch weeral een staaltje van vakmanschap,onderzijde is ook zeer verzorgd,

Sorry Erwin!
Ik heb deze compleet gemist. En na het lezen van dit topic heb ik daar behoorlijk spijt van.
Dit is echt een schitterende restauratie.

Vanaf nu ga ik zeker volgen.

Peter

Well done Erwin, seems like it is comming along nicely, will be a good one when complete.

Nu het verfwerk begonnen is kunnen we er maar een paar foto's van plaatsen.

Na de grijze Vallejo base coat wat pre-shading aangebracht met Valleje 70995 German Grey.

attachment.jpg

Hierna een laag Vallejo 70964 Field Blue

attachment.jpg

Vind het er goed uitzien maar op- of aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.

Rechts vooraan reeds een zeteltje met mijn eerste poging tot "Chokotoff" leder.

Wordt vervolgd.

En nog een kleurken bovenop:

attachment.jpg

Vallejo 70992 Neutral Grey.

Denk dat het nu het moment zal worden om te verzegelen en enkele washes aan te brengen.

Da ziet er al prachtig uit Erwin, knap spuitwerk!!!
Ben benieuwd naar de weathering!!

Grtz yves,

De bouw van de Steyr loopt langzaamaan naar zijn einde. Hij is nog niet geheel afgewerkt maar ik wil jullie deze foto's niet onthouden in de hoop enkele op- of aanmerkingen te krijgen van jullie.
Hier gaan we:

attachment.jpg

Ik weet dat het op deze foto lijkt alsof de voorruit scheef en verwrongen staat maar dit is meer gezichtsbedrog dan werkelijkheid.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat moet er zeker nog gedaan worden?
Ruitenwissers, lading & accessoires, decals, verbeteren linker achteruitkijkspiegel.

Wat kan er eventueel nog gedaan worden?
Zeer lichte wash of dusting rondom, eventueel nog een dark wash hier en daar, eventueel wat bevuilen aan de binnenzijde, extra dry-brush.

Wat komt er zeker niet?
Een chauffeur en/of een diorama.

Vergeet niet dat dit voertuig deel uitmaakt van mijn garage project en het dus bijgevolg in een garage komt te staan als eigendom van een verzamelaar en niet als iets dat juist van het front komt.

Zo, laat jullie mening maar horen, ik kijk er naar uit.

Erwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan