Wou jullie deze ontwikkeling niet onthouden.
Ik heb dus
niet de intentie om een dak te bouwen voor de Steyr maar wel om dit in neergeklapte positie aan te brengen. Hoofdreden hiervoor is dat ik geen duidelijke referentie of afmetingen heb voor dit frame en ik wil geen discussie starten onder het thema "your guess is as good as mine".
Vermits het toch wel iets naar werkelijkheid mag zijn dus niet zomaar simpel wat ijzer bij elkaar gesmeten maar wel wat ijzer geplooid, geknipt, gezaagd en gevijld ten einde iets te bekomen wat op een dakconstructie had kunnen lijken.
Heb ook een paar scharnierpunten aangebracht maar stel nu vast dat ik de halve maantjes naar boven gekleefd heb ipv naar beneden; ze moeten dus omgekeerd zitten.
De constructie is tijdelijk vastgezet met houtlijm ten einde deze ook gemakkelijk te kunnen afbreken en letterlijk op te plooien.
Het is dus gewoon een try-out, geen perfectie.
De halve maantjes heb ik aangebracht terug denkend aan de scharnieren van een ligzetel, je weet wel, zo een aluminium frame met een doek.
Al met al, vergeleken met de foto's van het echte voertuig en met de realisatie van die Franse modelbouwer vind ik het er nog redelijk goed uitzien. Indien het de bedoeling zou geweest zijn om werkelijk het dak te bouwen dan had deze constructie voor mij niet gekund.
Wordt vervolgd.