Beste medebouwers en medekijkers ,
Na de Ferrari , ga ik nog een bouwverslag maken (en een auto).
Ik ga proberen een presentabel model te maken van een klassieker uit de Tamiya stal , een oudje zelfs , de kit stamt uit 1998
Deze dus :
Ik had deze al een tijdje op het oog , en ik ben eigenlijk met iets anders bezig , maar ik had zin in iets simpels met een goede pasvorm dus een Tamiya kit is(bijna) altijd prijs op dit vlak. Ben eigenlijk geen rally fan maar die auto's zijn best leuk en decalgewijs een klein beetje een uitdaging en ik wil wat oefenen en experimenteren met decals voor een toekomstig project ( de Ford GT dus )
Whats in the box :
Een body en eigenlijk maar twee sprue's met blauw plastic , curieus heb nog nooit een autokit gemaakt met alleen maar eenkleurige sprue's
clearparts voor de ramen en lampen , maskertje voor diezelfde ramen, banden en polycaps en een sticker met metaalachtige tape
Decals
instructieboekje
Voor de verfklus een potteke passende verf van ZP
Ben er dan maar aan begonnen en de body onder de loep genomen
Wat gietlijnen en onzuiverheden weggeschuurd en de body met een buffer terug in presentabele staat gezet
Nu kan ik twee kanten uit met de voorkant van de auto , de neus vol lampen zetten zoals op het plan
Ga ik NIET doen wegens ik vind dat lelijk
In de andere optie moeten er "blancks" in de bumper gezet worden
zogezegd zo gedaan , echter na de inbouw zitten er twee gigantische naden in de bumper die daar niet horen te zitten
Vullen en schuren dus Nu had ik hier in een topic een tip gelezen van Roy en na wat opzoekwerk op het web besloten om eens iets nieuws te proberen nl: naden vullen met CA lijm of secondenlijm van de Action
T'is wat moeilijk te zien op de foto maar alle naden zijn volledig bedekt met een mooi laagje lijm , als alles is uitgehard ben ik beginnen schuren met dezelfde vijlen als hierboven , na een half uurtje werk was alles glad als een babyhuidje
Voor mij is dit echt een ontdekking , geen putty meer voor mij , dat krimpt en je hele model hangt vol als je niet voorzichtig bent
Zoals je op de foto ziet kun je de lijnen wel nog zien maar niet meer voelen , ze zijn als het ware ingebed in de bumper
Ik kon niet wachten en heb direct de verfspuit bovengehaald en de test gedaan om te zien of de naden nog zichtbaar zouden zijn na de primer
Wat Alclad White met een drupje Grey erbij en spuiten maar , en het mirakel heeft zich voltrokken
Geen naad meer te zien ,mooi zo ,ikke weer content
De rest van de auto en de spoiler ( die nog niet vastgelijmd is op de auto ) ook in de primer gezet en na droging geschuurd met 5000 schuurpapier om een mooie gladde basis te hebben voor de kleur
Nu ga ik nog een laagje primer spuiten want had nog wat oneffenheden weggeschuurd die pas zichtbaar waren na de primer , echter nu ga ik een drupje van de kleur toevoegen aan de primer om al een mooiere basis te hebben voor de kleurlaag , tip van Coachke
Voila heren , ik ben weer vertrokken ,hopelijk vinden jullie het ook wat , that's it for now..... to be continued.....
Greetzzzzzzzzz Modest
Na de Ferrari , ga ik nog een bouwverslag maken (en een auto).
Ik ga proberen een presentabel model te maken van een klassieker uit de Tamiya stal , een oudje zelfs , de kit stamt uit 1998
Deze dus :
Ik had deze al een tijdje op het oog , en ik ben eigenlijk met iets anders bezig , maar ik had zin in iets simpels met een goede pasvorm dus een Tamiya kit is(bijna) altijd prijs op dit vlak. Ben eigenlijk geen rally fan maar die auto's zijn best leuk en decalgewijs een klein beetje een uitdaging en ik wil wat oefenen en experimenteren met decals voor een toekomstig project ( de Ford GT dus )
Whats in the box :
Een body en eigenlijk maar twee sprue's met blauw plastic , curieus heb nog nooit een autokit gemaakt met alleen maar eenkleurige sprue's
clearparts voor de ramen en lampen , maskertje voor diezelfde ramen, banden en polycaps en een sticker met metaalachtige tape
Decals
instructieboekje
Voor de verfklus een potteke passende verf van ZP
Ben er dan maar aan begonnen en de body onder de loep genomen
Wat gietlijnen en onzuiverheden weggeschuurd en de body met een buffer terug in presentabele staat gezet
Nu kan ik twee kanten uit met de voorkant van de auto , de neus vol lampen zetten zoals op het plan
Ga ik NIET doen wegens ik vind dat lelijk
In de andere optie moeten er "blancks" in de bumper gezet worden
zogezegd zo gedaan , echter na de inbouw zitten er twee gigantische naden in de bumper die daar niet horen te zitten
Vullen en schuren dus Nu had ik hier in een topic een tip gelezen van Roy en na wat opzoekwerk op het web besloten om eens iets nieuws te proberen nl: naden vullen met CA lijm of secondenlijm van de Action
T'is wat moeilijk te zien op de foto maar alle naden zijn volledig bedekt met een mooi laagje lijm , als alles is uitgehard ben ik beginnen schuren met dezelfde vijlen als hierboven , na een half uurtje werk was alles glad als een babyhuidje
Voor mij is dit echt een ontdekking , geen putty meer voor mij , dat krimpt en je hele model hangt vol als je niet voorzichtig bent
Zoals je op de foto ziet kun je de lijnen wel nog zien maar niet meer voelen , ze zijn als het ware ingebed in de bumper
Ik kon niet wachten en heb direct de verfspuit bovengehaald en de test gedaan om te zien of de naden nog zichtbaar zouden zijn na de primer
Wat Alclad White met een drupje Grey erbij en spuiten maar , en het mirakel heeft zich voltrokken
Geen naad meer te zien ,mooi zo ,ikke weer content
De rest van de auto en de spoiler ( die nog niet vastgelijmd is op de auto ) ook in de primer gezet en na droging geschuurd met 5000 schuurpapier om een mooie gladde basis te hebben voor de kleur
Nu ga ik nog een laagje primer spuiten want had nog wat oneffenheden weggeschuurd die pas zichtbaar waren na de primer , echter nu ga ik een drupje van de kleur toevoegen aan de primer om al een mooiere basis te hebben voor de kleurlaag , tip van Coachke
Voila heren , ik ben weer vertrokken ,hopelijk vinden jullie het ook wat , that's it for now..... to be continued.....
Greetzzzzzzzzz Modest
Laatst bewerkt door een moderator: