UPDATE !!!
Heren eerst en vooral bedankt voor de reacties , altijd leuk om te horen dat anderen ook geïnteresseerd zijn in mijn karretje
Waar was ik gebleven met de Subaru , ik heb onderhand al zoveel foto's gepost dat ik moet gaan zoeken wat ik al liet zien en wat niet
Eerst de raampartij uitgepakt en wat bijgewerkt en daarna een kleine polish gegeven met wat compound
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met de decals , dat is niet zonder slag of stoot verlopen , over het algemeen zijn de decals van aanvaardbare kwaliteit , uitgezonderd de fluo Subaru krullen die op de flanken moeten komen , alles ging goed toen ik ze op de body plaatste met wat set van microscale , toen ik alles op zijn plaats had en Sol op de decal deed om hem goed in de panellines te krijgen is hij gebarsten
soit ik heb dat nog kunnen oplossen met een vervanger , eigenlijk is dit raar want de andere decals van hetzelfde vel lieten zich zonder veel problemen aanbrengen en vormen zoals ik het wilde....
Ik heb ook de decals rechtstreeks op de verflaag aangebracht, ik weet dat veel bouwers eerst een glanslaag aanbrengen en dan pas de decals ,maar ik denk dat je panellines dan helemaal vol zitten want na de decals moet je nogmaals een paar clearlagen spuiten... dat is mijn idee en misschien niet het beste , maar het werkt voor mij....
Dan de clear van ZP uitgehaald en een bekertje clear gemixt.(5 ml clear 2.5 ml hardener en 1 ml thinner ) Deze keer eerst een lichte laag gespoten en vervolgens 5 min laten staan , dat is de "tack" laag het model heeft precies kippevel ,allemaal kleine bobbeltjes ,hierdoor zijn de decals bedekt en heb je een laagje waar de volgende dikkere laag zich aan kan hechten , zonder uitlopers te veroorzaken
De volgende laag is al dikker gespoten en zo krijg je een egalere laklaag die bijna effen is ,weer 5 min laten staan
Voor de derde en laatste laag heb ik nog wat thinner aan het mengsel toegevoegd (paar druppels ) en nu de trekker helemaal open zetten en spuiten maar , het resultaat is dat je een heel egale laag krijgt met quasi geen sinaasappelhuid
Na weer 5 min nog een laatste keer het model nakijken en bijspuiten, toen was ik tevreden en is het model voor drie dagen in mijn kast gezet om uit te harden (liefst zonder dat er stof op valt daarom in een kast )
Dit was het resultaat :
Ikke heel tevreden , bijna geen sinaasappelhuid en een minimum aan stofjes in de lak
Na drie dagen is het tijd om te schuren en te polijsten , eerst nat schuren met 2000 3000 4000 5000 7000 8000 12000
Dan heb je dit als resultaat :
Ook de spoiler die wat last heeft van stof in de lak krijgt dezelfde behandeling
Vervolgens word er gepolijst met deze producten
En na veel hard werk heb je dan dit als resultaat
een effen laklaag die blinkt zoals ik het graag heb
Dat was het voor nu , volgende stap is de carrosserie afplakken en de raamrubbers spuiten , en de veiligheidsharnassen moeten ook nog gemaakt worden , ik ben al een mooi eind op weg maar we zijn er nog niet helemaal......
Greetzzzzz Modest