Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Een nieuwe update van de Protze toont de verweringstechnieken die ondertussen toegepast zijn. Er is een donkere wash gebeurd die wat misliep, een bruin stoffilter om dat wat te camoufleren, terug wat German Grey om het bruin weer wat minder te maken en tenslotte een grijze drybrush over het hele voertuig en wat Vallejo bruin om de planken wat houteriger te maken. De schijnwerper heeft hier en daar een roestige wash gekregen en is aan de hand van een website verder gedetailleerd. Hierna kan er mat afgelakt worden zodat ik met met de voltooiing van de elektriciteit in het diorama kan gaan bezighouden.
Ik heb de wielen er onder gezet. De verwering is al gedaan, er zijn nog wat modderkleurige pigmenten op gesmeerd om de kettingen wat te rechtvaardigen. De aanhangwagen is een keertje aangekoppeld.
Ik had de kettingen nu eenmaal gekocht en hoewel ik nog poedersneeuw genoeg heb, zijn de omstandigheden in dit dio niet geschikt voor een sneeuwomgeving. De soldaten hebben geen winterkleding en er is er eentje in zijn bloot bovenlijf bezig. Vandaar de poging om met een modderfiguur rond te rijden. Misschien moest de Protze wel een positie in de buurt gaan verkennen en hadden ze daarom kettingen aangelegd. Op de foto van de restauratiewerken uit 2005 is goed te zien dat er veel kleihoudend sediment wordt afgezet en de waterspiegel varieert ook, dus moet er rond het dal wel wat moeilijk bereidbaar terrein zijn.
Deze figuren en bepakking zijn reeds bevestigd op de Protze. Er zijn gaatjes geboord in de achterste en voorste wielen om hem met pinnen te bevestigen op de weg, tot in de houten ondergrond. Het afzagen van de resin pakjes was wel een lastig werkje, ik heb dit buiten gedaan.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.