Hey Mannen .... we komen nog eens boven water .... En nee, het beestje is nog niet klaar jammer genoeg.
Eens zien, wat hebben we ondertussen allemaal meegemaakt ... Bwoa, niet zoveel eigenlijk, naast plastieksnuiven ben ik heel actief in de modelvliegerij. Een van mijn toestellen (een Vintage Curare) heb ik bij het vliegen een beetje te laag gevlogen en heb ik een paaltje meegepakt
Onnodig te zeggen dat het beestje daar niet zo goed tegen kon.
Focus lag dus even op een nieuwe Curare .... en dat beestje is *iets* groter dan een Viggen 1/48ste
P1020365 by
Geert Weterings, on Flickr
En dat doosje zat bomvol
P1020366 by
Ondertussen is ze terug ingevlogen, afgeregeld en vliegend ... duuuuus terug tijd voor de Viggen ?!
Niet dus, een lading een werk op het werk maar ondertussen zijn de overige zaken toegekomen voor de Viggen .... Onder het mom dat Thor niks is zonder zijn hamer is een Viggen zonder wapens ook geen zicht :
Technisch gezien geen bewapening, de
U95 stoorpod die enkel op de JA37 en SK37E Stör Viggen ging
P1020374 by
Setje
AMRAAM's (de Zweedse versie die bekend stond/staat als RB 99). Deze vervingen de Flash missiles van Engelse makelij
P1020372 by
En om het af te sluiten een setje aan
Sidewinders (waar ik dus geen foto van heb getrokken
)
Totaal onverwacht was daar plots ook de "Bogserbil". Dit waren speciaal gebouwde Volvo trucks om de Viggens onder het BAS90 regime te verplaatsen van de openbare weg (die dienst deed als landingsbaan) naar het aangeduide turnaround punt. Ze werden als manusje van alles gebruikt.
P1020375 by
Dus ja, er zal *ooit* een dio van komen met deze erbij ... nu nog eens serieus zoeken naar een standaard Scania fueltruck van begin jaren '90 op 1/48ste ....
En het laatste onderdeel was een nieuwe set plakkertjes om Viggen 37-442 te kunnen maken, gestationeerd in Frösön/Östersund.
P1020376 by
Ondertussen zijn we al een hele tijd bezig met rustig aan de decals te leggen en het beestje staat er ondertussen zo bij :
Dat het de Röt David 52 is kan ik niet meer ontkennen ... wat een kleur dat Dayglo
P1020389 by
En we hebben ook al even werk gemaakt van de 'hitteschade' op de uitlaat .... terug een klein stukje verwering aangebracht
P1020385 by
Zo; jullie zijn ook weer bij, hopelijk snel wat meer tijd voor te prutsen
G