Vandaag verder gedaan, er is een kleur toegevoegd sinds gisteren (violet)
op je afstrijk pallet blijft je verf ongeveer 2 dagen goed, daarna wordt het afhankelijk van de kleur of men ze nog kan gebruiken.
eerste beurt burnt sienna opgebracht op die delen die ik nog iets donkerder wilde. Nu gebruiken we een tweede techniek het blenden aangezien de onderlaag droog is. met een droog pensel nemen we een gedeelte van de verf terug weg en wrijven de rest zo open tot men de schakering verkrijgt die men wil. Het is gemakkelijker verf bij aan te brengen als teveel weg te nemen.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/194/194100-c60f99d9a698ed6f6c0a3e0ffafd4812.jpg?hash=xg-Z2aaY7W)
Op de volgende foto ziet men het resultaat na de doorgang met burnt sienna, ik wil ook sommige delen terug naar voorhalen hier heb ik klein puntje wit geplaatst. De stipjes wit zijn effectief de verf en niet geshopt, dit om de hoeveelheid verf aan te tonen die men voor een doorgang nodig heeft. deze worden dan uitgewreven (blenden)
Het voorhoofd, de jukbenen, neus en kin werden zo weer opgelicht.
De volgende foto toont het resultaat van de doorgang en hoe ik nog een schaduw lijn heb aangebracht, deze wordt dan in de zelfde techniek uitgewerkt (met droge borstel deel wegnemen, de rest verdelen tot men het gewenste resultaat heeft)
Tijdens het schilderen viel me op dat het rechteroog niet correct gemodelleerd is dit heb ik met een klein streepje burnt sienna gecorrigeerd, het is een beetje prutsen maar een scheef oog valt direct op als men in iemand zijn gezicht kijkt.
Het violet heb ik ingewerkt in de donkerste stukken naast de ogen, ik durf wedden dat het zelfs niet is opgevallen.
De foto's hieronder is het resultaat van 30 minuten schilderen
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/194/194107-6c13131ba4bfc1838d0d263229a3c407.jpg?hash=bBMTG6S_wY)
De laatste foto toont twee dingen, de penselen die ik vandaag gebruikt heb en een van mijn proefkaartjes.
ik geef een aantal kartonnetjes die voorgesneden in een schuif liggen de zelfde grondlaag die ik voor mijn figuren gebruik en probeer hier mijn kleurmengsels op uit. het spaart mij een hoop frustratie indien het niet lukt, links ziet men het violet ingewerkt in het burnt sienna.
voor het gezicht telt de zelfde opmerking als gisteren
figuur op het schap, drogen
Andere delen aan de figuur kan men eventueel schilderen, maar hij loopt niet weg (hij is op een voetje geplakt)
indien vragen shoot, indien opmerking ook
Grtx Jan