De volgende stappen voor de rode mantel
Alhoewel hij droog is blinkt hij nog, om het vooruit te laten gaan heb ik een droog versneller gebruikt.
Persoonlijk heb ik het er niet voor omdat ik het vrij moeilijk te controleren vind, ervaren olieschilders zweren erbij andere haten het.
Een andere truc is een droogoven al dan niet zelfgebouwd. Op deze komt nu tegen de gebruiken in een laag mate vernis.
Voor deze stap heb ik drie kleuren gebruikt
Umbra gebrand, Echt rood en zinober rood
Vertaald in een bruintoon het rood dat ik als basis heb gebruikt en een rood met een lichtere toon.
Het probleem bij een kleding stuk in rood is dat het schaduwen gemakkelijk gaat het rood oplichten vrij moeilijk indien men geen rose of oranje wil als eindresultaat, het experimenteren op de kaartjes spaart ook hier een hoop frustratie.
Voor het oplichten kan men een donker geel gebruiken, dit dan zeer spaarzaam inzetten. De grens tussen een lichter rood en oranje is zeer dun.
Voor de schaduwen bijna alle bruintonen tot zelfs blauw of violet.
De techniek blijft voor olieverf blijft eigenlijk altijd het zelfde, daar waar men het donkerder wil een streepje bruin en dit dan inwerken door wrijven en verdelen en het teveel terug wegnemen. waar men het lichter wil de lichtere kleur aanbrengen en open wrijven.
De basis regel is eigenlijk heb geduld en gebruik weinig verf en maak deze zo arm mogelijk, met een breekijzer lukt met olieverf bijna niets.
Indien vragen of opmerkingen shoot
Grtx Jan
Alhoewel hij droog is blinkt hij nog, om het vooruit te laten gaan heb ik een droog versneller gebruikt.
Persoonlijk heb ik het er niet voor omdat ik het vrij moeilijk te controleren vind, ervaren olieschilders zweren erbij andere haten het.
Een andere truc is een droogoven al dan niet zelfgebouwd. Op deze komt nu tegen de gebruiken in een laag mate vernis.
Voor deze stap heb ik drie kleuren gebruikt
Umbra gebrand, Echt rood en zinober rood
Vertaald in een bruintoon het rood dat ik als basis heb gebruikt en een rood met een lichtere toon.
Het probleem bij een kleding stuk in rood is dat het schaduwen gemakkelijk gaat het rood oplichten vrij moeilijk indien men geen rose of oranje wil als eindresultaat, het experimenteren op de kaartjes spaart ook hier een hoop frustratie.
Voor het oplichten kan men een donker geel gebruiken, dit dan zeer spaarzaam inzetten. De grens tussen een lichter rood en oranje is zeer dun.
Voor de schaduwen bijna alle bruintonen tot zelfs blauw of violet.
De techniek blijft voor olieverf blijft eigenlijk altijd het zelfde, daar waar men het donkerder wil een streepje bruin en dit dan inwerken door wrijven en verdelen en het teveel terug wegnemen. waar men het lichter wil de lichtere kleur aanbrengen en open wrijven.
De basis regel is eigenlijk heb geduld en gebruik weinig verf en maak deze zo arm mogelijk, met een breekijzer lukt met olieverf bijna niets.
Indien vragen of opmerkingen shoot
Grtx Jan