Pascal, Silenoz, Roy, Erwin, Beyond. Dank voor de raad en complimenten.
Wat de ramen betreft, ik heb speciaal voor deze Groen Transparant van Vallejo gekocht.
Voor het spuiten was het lastig uit te zoeken wat de binnen en buitenkant was, dus ik heb eerst er 2 ramen goed bekeken, en daarna de hele spreu afgeplakt. Bleek dat deze 2 verkeerd om zaten.
Ik heb al de afplaktape en verf verwijderd.
Vervolgens nu de juiste kant afgeplakt en weer gespoten. De spreu is dus teveel (2x)gespoten en wel doorzichtig, zoals de foto toont. Voor mijn gevoel was het wel, alsof ik een bakje zat te spuiten. Veel raamstijl (zijkanten) en ik vermoed dat daar door een te dikke laag gekomen is. Zeker omdat de ruiten een kleine holling naar buiten hebben. Trouwens nu is dat ook nog steeds een fout van mij.
Met die reden heb ik nog een foto gemaakt, nu zonder flits en een poging om toch licht in de cabine te krijgen. Bij deze foto is te zien dat er langs de raamstijlen helemaal geen verf bevind. Ik heb gebruik gemaakt van een naald en nozzle 0,2 mm op een druk van 0,4 bar.
Maar het blijft, ondanks het gebruik van een ramenverf vind ik ze gewoon ook te donker.