Hoofdsponsor

1/200 U.S.S. Maine (ACR1)- -1895 (Heinkel Models)----een nieuwe poging tot---

ERVARING
40 jaar, en nog steeds niet meer dan matig.
BOUWWIJZE
Ik zou zeggen recht uit de doos... alleen, hier komt geen doos bij te pas.
BOUWBUDGET
nihil
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt.
ja, ik zie de foto's ook.
Mooi hoor, maar waarom gebruik je geen laser relingen?
Die zijn in alle maten en vormen te koop en zijn niet zo duur hoor.

Fred

ziet er best al knap uit, Relingen eveneens, al heb ik hier wel een bedenking/vraagje.
Het lijkt of je enkel de buiten omtrek hebt uitgesneden, wat dan wel heel wat plastiek is op je papieren schip.
Kan je de binnen vlakken ook niet wegsnijden?
Of zie ik het verkeerd? heb ik de verkeerde bril op als ik naar de foto kijk ;)

ziet er best al knap uit, Relingen eveneens, al heb ik hier wel een bedenking/vraagje.
Het lijkt of je enkel de buiten omtrek hebt uitgesneden, wat dan wel heel wat plastiek is op je papieren schip.
Kan je de binnen vlakken ook niet wegsnijden?
Of zie ik het verkeerd? heb ik de verkeerde bril op als ik naar de foto kijk ;)
Op de foto vind ik dit er heel mooi uitzien! Slim gevonden ook. Zelf gebruik ik ook kant en klare laser uitgesneden railing (ongeveer 10 eu voor een meter), maar zelf iets bedenken dat is toch altijd super. Ik heb ook geexpermeerd met de 3d printer, maar dat is toch breekbaar. Dat gebruik ik nu alleen voor trappen.

Veel succes met de bouw. En o ja …. Vergelijk dit niet met een plastic kit. Dit vergt gewoon veel meer vakmanschap. En mijn ervaring is dat als je je publiek verteld dat je werk van papier is, hun respect en ongeloof groot zal zijn!

Wel daar heb ik dan een andere mening over. Een plastiek model kan net zo goed evenveel vakmanschap vragen dan een papieren model.
En net zo goed kan een houten model evenveel vakmanschap vragen. Ik heb ook eens een eenvoudig papieren model gemaakt en vond dit niet moeilijk maar dat lag niet aan het materiaal maar aan het onderwerp en het model.

Het is niet het materiaal dat bepalend is hierin.

En Dany dit is niet verkeerd bedoelt naar u werk toe hé.

Ik dacht al, laat ik die discussie niet gaan aanzwengelen. Maar nu Michel er dan toch iets van heeft gezegd... vanzelfsprekend heeft hij gelijk. Papiermodelbouw is knap, maar niet in welk opzicht dan ook verheven boven plasticmodelbouw. De moeilijkste papiermodelbouw is net zo moeilijk als de moeilijkste plasticmodelbouw. Vakmanschap is eender benodigd bij beiden. Het is precies hoe lastig je het jezelf maakt in de detaillering en afwerkingsgraad.

Overigens heb ik mij met beide takken van de sport intensief beziggehouden.

Terug
Bovenaan