Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Tussen het opruimen van de schuur door begonnen aan het roer.
Even een terugblik, ik heb het roer nieuw gemaakt van een stuk notenhout in plaats van het meegeleverde triplex
verder op basis van een tip op MSW de puttingijzers gelijk bewerkt met Stabilit (gebruikt als plamuur). als het goed is moet dit straks glad geschuurd kunnen worden
gestart met scratchen voor de figuurtjes tussen de deurtjes
en de kanonsassen gelijmd. hier komen nog zwarte strips op te zitten, nog even een goed materiaal hiervoor vinden (ik zit te denken aan papierstrookjes van zwart papier)
hij doet het hoor Jan, alleen konden we niks neerpennen
Dit gaat nog een prutswerkje worden maar het begin ziet er alvast pikko-bello uit.
Is het de bedoeling dat je zelf figuurtjes gaat snijden uit het houd dat je klaar gemaakt hebt?
op de houten kolommetjes wil ik met schilderen iets maken dat op figuurtjes gaat lijken, zo klein uitsnijden dat gaat mijn kunnen te boven,
deze kolommetjes zijn maar 1,5x1,5mm
Misschien eerst erop schilderen en dan op bepaalde plaatsen de kantjes wat afsnijden en terug bijwerken. Hierdoor krijg je direct wat meer diepte en lijkt het volgens mij of het volledig is uitgesneden.
Alvast succes er mee
vgr
Marc
tussen de bedrijven door begonnen aan de bevestiging van de puttingijzers en de jufferblokken er in gemaakt. nu bleek de keuze voor Stabilit toch niet zo goed, want ik kon de jufferblokken er niet in krijgen.
verder bleek nu dat ik enige tijd geleden de afmetingen van de kanonsopeningen gewijzigd had, maar hier bij geen rekening had gehouden met de puttingijzers.
het is dus wat passen en meten geworden. (ik moet nog 2 puttingijzers aanpassen voordat ik ze kan vastmaken
Op deze vrije dag maar weer eens aan de slag
allereerst de gaten geboord voor de insteekkanons
een dryfit aan een zijde
en touwtjes gelijmd aan de achterzijde, deze gaan straks door het kanonsluik weer de wand in, zo zitten ze alvast aan een zijde vast. als de lijm droog is nog even de uitstekende draadjes afknippen en dan kunnen de kanons op hun plek
eerst maar eens een goede boormal gemaakt voor de scharnierpunten.
alle bevestigingen zijn identiek gebogen met een platbektang en daarna gezwart met Brash Black
nu dus de eerste zijde alle luiken er in gezet, de gaatjes voor de touwtjes moeten nog geboord worden.
ziet er alvast indrukwekkend uit.
dat met die koordjes heb ik nog niet helemaal gesnapt Jan, Ga je ze van binnen uit naar buiten steken en dan door het luikje ,net als koord om deze laatste open te trekken?
vgr
Marc
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.