En de laatste update voor vandaag
.
Ja,ik weet het,ik ga wat sneller.Ik moet even een dotje gas gaan geven,want ik heb nog maar een maandje of 7 om haar in de afgesproken tijdslimiet af te krijgen.Als dit mij lukt,is ze ook klaar voor brouwersdag 2008.
Ik ga haar natuurlijk niet afratelen,daar is het een te mooi project voor.Als ik haar niet op tijd afkrijg,nauw "then so be it".Maar eigenlijk zou het wel moeten.
Gezien het vele werk,wat er nog aan moet gebeuren,geef ik toch op bepaalde werkzaamheden wat gas.Tenminste op de"makkelijkere "onderdelen.
Daarom nog een kleine update zometeen.
Maar eerst iets anders.De U166.
Op onderstaande foto zien we haar dek.De "jongens"houden een short break,dat mochten ze...een sigarettenpauze.Ja,het is een openbare ruimte,nietwaar?.
Als eerste zien we aan bakboord de"uitbreiding",waarin de VHF antenna is gemonteerd.Net zoals bij mijn U82.Als je goed kijkt,kun je nog de ietwat uitgeschoven antenna zien,erboven.
Op de voorzijde,zien we het achterste navigatielicht nog net...
Verder zien we,dat de indeling van het dek anders is als standaard.
Ze is hier net vertrokken vanuit de haven voor een trainingsmissie.Het dek is nog mooi monotoon gepaint.
Maar goed,genoeg sentiment voor vandaag
Als eerste zijn de refelctorbanden gemonteerd,achter de navigatielichten.In kits worden deze altijd geproduceerd als ingebouwde rechte banen in de toren.Volgens het handboek van de VIC echter,zijn het gewoon metalen reflectors die het licht slechts in een rechte lijn doorlaten.Omhoog mocht niet,ivm zichtbaarheid vanuit de lucht(daarom de afdichtingen of ronde deksels erbovenop),deze refectors waren verder buigbaar,zodat ze,eventueel naar een andere nuttige richting konden worden gebogen tijdens de vaart......tis maar dat we het weten
.
Ik heb ze gemaakt van resten PE,kwestie van knippen en passen en wat buigen,en dan kijmen met secondelijm op een vrijgekraste onderlaag van verf om een goede hechting te garanderen.
De air inlets,oftewel de lucht inlaten zijn nu bekleed met PE roosters.
Dan zijn inmiddels de ventilatieroosters geplaatst.Het boren was wat lastig,zijn gaatjes van 1 mm.Verder zijn nu ook de traptredes gemonteerd.
En zo begint ze al wat gedetailleerder te worden.Maar we zijn er nog niet.
dat was het voor vandaag
.
Wordt vervolgd..
Ron.
_________________
Ja,ik weet het,ik ga wat sneller.Ik moet even een dotje gas gaan geven,want ik heb nog maar een maandje of 7 om haar in de afgesproken tijdslimiet af te krijgen.Als dit mij lukt,is ze ook klaar voor brouwersdag 2008.
Ik ga haar natuurlijk niet afratelen,daar is het een te mooi project voor.Als ik haar niet op tijd afkrijg,nauw "then so be it".Maar eigenlijk zou het wel moeten.
Gezien het vele werk,wat er nog aan moet gebeuren,geef ik toch op bepaalde werkzaamheden wat gas.Tenminste op de"makkelijkere "onderdelen.
Daarom nog een kleine update zometeen.
Maar eerst iets anders.De U166.
Op onderstaande foto zien we haar dek.De "jongens"houden een short break,dat mochten ze...een sigarettenpauze.Ja,het is een openbare ruimte,nietwaar?.
Als eerste zien we aan bakboord de"uitbreiding",waarin de VHF antenna is gemonteerd.Net zoals bij mijn U82.Als je goed kijkt,kun je nog de ietwat uitgeschoven antenna zien,erboven.
Op de voorzijde,zien we het achterste navigatielicht nog net...
Verder zien we,dat de indeling van het dek anders is als standaard.
Ze is hier net vertrokken vanuit de haven voor een trainingsmissie.Het dek is nog mooi monotoon gepaint.
Maar goed,genoeg sentiment voor vandaag
Als eerste zijn de refelctorbanden gemonteerd,achter de navigatielichten.In kits worden deze altijd geproduceerd als ingebouwde rechte banen in de toren.Volgens het handboek van de VIC echter,zijn het gewoon metalen reflectors die het licht slechts in een rechte lijn doorlaten.Omhoog mocht niet,ivm zichtbaarheid vanuit de lucht(daarom de afdichtingen of ronde deksels erbovenop),deze refectors waren verder buigbaar,zodat ze,eventueel naar een andere nuttige richting konden worden gebogen tijdens de vaart......tis maar dat we het weten
Ik heb ze gemaakt van resten PE,kwestie van knippen en passen en wat buigen,en dan kijmen met secondelijm op een vrijgekraste onderlaag van verf om een goede hechting te garanderen.
De air inlets,oftewel de lucht inlaten zijn nu bekleed met PE roosters.
Dan zijn inmiddels de ventilatieroosters geplaatst.Het boren was wat lastig,zijn gaatjes van 1 mm.Verder zijn nu ook de traptredes gemonteerd.
En zo begint ze al wat gedetailleerder te worden.Maar we zijn er nog niet.
dat was het voor vandaag
Wordt vervolgd..
Ron.
_________________