De standaard constructie.
Ik heb ditmaal ervoor gekozen om eens iets anders te maken als standaard. Meestal is de standaard een onderdeel waar minder aandacht naar gaat louter omdat er minder naar wordt gekeken is de gedachtengang erachter.
Om te beginnen zijn de beide zijsteunen uit ca. 10 mm dik plexiglas omlijnd met vilt om de romp niet te beschadigen en omdat het er ook zo een mooie omlijsting aangeeft. Verder zijn ze met elkaar verbonden door een dikke vurenhouten balk. Deze balk is zwaar wat er een goede en stabiele functie aangeeft. Is ook belangrijk want een wiebelige standaard geeft geen gerust gevoel eraan.
Verder heb ik aan beide kopse kanten een foto eraan gemonteerd van de kapitein en het scheepslogo van destijds.
Ze zijn bedekt met een 1,5 mm dikke blanke plexiglaas plaatje.
bronnen : warhats.com
deutches-marinearchiv.de
De voet van de standaard is verbonden met een wandpaneel uit de uboot. Dit is een stuk plaatwerk uit de conning tower. We zien er nog net een stuk verfwerk van het scheeps logo in zitten uit het knie gewricht. Aan de binnenzijde zitten nog wat dwars steunen en een stuk leidingwerk. Het is eens iets anders en geeft er een leuke wending aan..
Het is een flinke plaat..
Gemonteerd op de dwarsbalk. Dit is ook meteen de middensteun van de conningtower althans van de wand ervan.
Voor de eerste keer is ze geplaatst op haar nieuwe behuizing/standaard. Gelukkig goed gemeten want ze past er prima in.
Geeft er een dreigend uiterlijk aan en dat is wat ze ook wil. Ik vind dit een erg goede steun geworden en ook erg origineel al schrijf ik het zelf!.
Vanzelf sprekend naderd dit project nu haar einde. Nog wat kleine puntjes eraan en het is bijna tijd voor de oplevering en haar eerste trainings missie op zee..Houd het in de gaten voor de eind plaatjes.