geweldig maar Erwin hoe kom je op het idee van zoiets te bouwen dat zijn we van u niet gewoon he zo een moderne motor
Marc
Dat is vlug uitgelegd Marc.
Pocher was eind de jaren '70 begin '80 bijna hét merk wat betreft klassieke auto's. Zij hadden enkel modellen op schaal 1/8 en alle onderdelen van een echte auto waren aanwezig in de maquette. Bij sommige kon je zelfs het raampje naar beneden draaien.
Behalve de klassiekers presenteerden ze later ook een volledige Volvo F16 truck mét motor.
Die kits waren zeldzaam en héél duur, dat kon ik mij niet permitteren maar het verlangen om ooit eens een Pocher kit te bouwen bleef hangen.
Toen ik begon met het internet en in het bijzonder EBay af te schuimen op zoek naar rare kits kwam ik dan opeens deze motor tegen. De verkoper had er meerdere en de prijs (ik denk 30€) vond ik redelijk voor zo een kit. Ondertussen kende ik Graeme reeds en ik kocht er twee waarvan één met hem naar Zuid-Afrika vertrok na zijn bezoek hier in 2007.
Wat betreft de bouw was het altijd van "one day mate, one day", m.a.w. het zal er ooit wel eens van komen.
Vermits we elkaar nu 20 jaar kennen en nog steeds contact onderhouden via Skype was nu het moment aangebroken om deze kits eens te bouwen.
Pocher kits gaan nog altijd veel geld. Een klassieke auto met een vraagprijs van meer dan 2.000€ is geen uitzondering op EBay.
Wat de motor betreft heb ik wel geleerd dat de naam Pocher niet altijd synoniem is voor kwaliteit en accuratesse, kan enkel hopen dat het bij de klassiekers beter is.
Wat de Volvo truck betreft: er zijn er waarschijnlijk veel van verkocht maar slechts heel weinig gebouwd. Ik heb er zelf slechts ooit 1 gezien op een beurs, de motor als gebouwde kit nog nooit.
Denk dat die wel zal opvallen als die ooit mee mag naar een beurs.